אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

Decorative cosmetics

שחקן חדש בקוסמטיקה הזולה: לילית משיקה את מותג האיפור essence

2014
קטגוריה: חדשות ישנות
מתכננת להגיע למכירות של 33 מיליון שקל למותג בתוך שנתיים

 

 
על רקע פריחת שוק מוצרי הקוסמטיקה הזולים, חברת לילית קוסמטיקה השיקה היום (ג') את מותג האיפור essence השייך לחברת קוזנובה הגרמנית. כל מוצרי המותג יימכרו במחיר שבין 5 ל-22 שקל.

המותג יושק עד סוף השנה ב-100 מסניפי סופר-פארם ובעשרות פרפומריות פרטיות. החברה מתכננת להגיע למכירות של 33 מיליון שקל (במחירי צרכן) בתוך שנתיים.

חברת לילית קוסמטיקה, הנמצאת בבעלות האחיות ניצה בילט ואליה בומזה, היא אחת מחברות הקוסמטיקה הגדולות בישראל, המחזיקה במותגים מובילים כדוגמת מותג הבישום הנמכר ביותר בישראל One million של פאקו רבאן.
אורי בילט, מנכ"ל לילית קוסמטיקה, אומר, כי המותג essence אינו נופל באיכותו ממותגי האיפור הנמכרים במחירים גבוהים משמעותית, לרבות מותגי האיפור המשווקים על-ידי לילית קוסמטיקה. "להערכתי אין שום פער באיכות בין המותגים. הפער הוא במיצוב ובתפיסה הצרכנית. כולם מייצרים באותם מפעלים".

– אם אין פער באיכות, איך אתה מסביר את המחירים הגבוהים של חלק ממותגי האיפור?

"זה קשור במודל העסקי שבו לכל מותג יש דיילת ברצפת המכירה, בתנאי הסחר, במחירי הקנייה מהחברה הבינלאומית ובעלויות הפרסום".

בילט מעריך כי שוק הקוסמטיקה בישראל מגלגל 2.1 מיליארד שקל במחירי צרכן, ש-32% מתוכם (672 מיליון שקל) הם ממכירות האיפור בלבד. לפי אותה הערכה, היקף מכירות האיפור המוזל (כולל ג'ייד, לוריאל, רבלון, פופה, סקארה ואחרים) עומד על 524 מיליון שקל.

לדבריו, השוק חווה שחיקת מחירים מתמשכת. "סל הצריכה ירד כי הרשתות מורידות מחירים. תהליך הפיכת הבישום ללוס לידר מחמיר, כיוון שאין חוק האוסר על מכירה לצרכן במחיר הנמוך מהעלות, ולכן הרשתות משתמשות בקוסמטיקה כדי למשוך לקוחות".

– זה משרת אתכם, מכיוון שזה מגדיל את המכירות.

"אבל זה הורס את תדמית המותגים. צרכן לא ישלם עוד 20 שקל על בושם? בכל אירופה המחירים עולים בכל ינואר, וכאן הם רק יורדים. One million נמכר באירופה לצרכן ב-80 אירו, וכאן ב-50 אירו – 249 שקל. צרכן שאוהב את הבושם בארץ, לא יהיה מוכן לשלם 300 שקל? אפשר שיהיה פער מחירים מול אירופה, אבל לא כזה גדול".

– זה אומר שה רווחיות של היצרנים, ואולי גם שלכם, מספיק גבוהה?

"הרווחיות שלנו נשחקת כל שנה בעקבות הוזלות המחירים, וכיוון שהרשתות דורשות להגדיל את המרווח. מי שמרוויח זה היצרן והצרכן".

 

 

מתעניין/ת בפגישת יעוץ והכוונה בנושא רכישת זיכיון בתחום הקוסמטיקה? לחץ/י כאן