אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

leecooper2

רשת לי קופר עומדת למכירה

2010
קטגוריה: חדשות ישנות

שלושה חודשים בלבד מאז רכשו משקיעים חדשים בראשותו של דוד עיני 60% מחברת קונספט שיווק, וכבר הם מנסים להיפטר ממותג הדגל של החברה – לי קופר. במאי הודיעה החברה על כוונתה למכור גם את הרשתות בלו בירד ואקספוז.

 

 

בלעדי ל"כלכליסט": שלושה חודשים עברו מאז נכנסה קבוצת משקיעים חדשה לחברת קונספט שיווק, וכבר מנסה הקבוצה להיפטר ממותג הדגל של החברה – לי קופר. כך נודע ל"כלכליסט". זאת לאחר שבחודשים האחרונים מנהלת קונספט שיווק, שמחזיקה גם במותג אופנת הגלישה בלו בירד ומותג ההלבשה התחתונה אקספוז, "מכירת חיסול" של המותגים הללו.

סדרת המכירות תותיר את קונספט שיווק ללא מותגים ברשותה ועשויה להוביל לסגירת החברה.

אפשרות אחרת שעומדת על הפרק היא מציאת משקיע חדש במקום הבעלים החדשים, האחים חנן וחיים אסייג ובעל השליטה ב־UMI דוד עיני, שכבר מעוניינים לצאת מהחברה. הקבוצה, ביחד עם איש ההייטק יאיר גולדפינגר, רכשו 60% ממייסד החברה, גידי גולדפינגר, לפני שלושה חודשים.

ימים ספורים לפני שהודיעה קונספט שיווק על כוונתה למכור את בלו בירד ואקספוז, חשפה החברה כי היא מכרה את חלקה במותג הבגדיםRhusOvata, שעמד על 67%, לאנשי העסקים כרמל רפאלי ואבנר יהודאי. התקווה של בעלי קונספט שיווק היתה בתחילת הדרך כי ההכנסות שיתקבלו ממכירת המותגים בלו בירד, אקספוז ו־Rhus Ovata יזרימו כספים אשר יושקעו בהרחבת פעילות המותג המוביל לי קופר. החברה אף יצאה בהודעה כי "הבעלים החדשים מתכוונים להתמקד מבחינה אסטרטגית במותג־העל לי קופר". אך הודעות לחוד ומציאות לחוד. השאיפה להמשיך להפעיל את המותג נגוזה במהרה עקב מצבה הכלכלי הקשה של הרשת.

במכירת המותג לי קופר תם למעשה המאבק של גידי גולדפינגר להשאיר את קונספט שיווק בחיים. מאבק זה החל לפני יותר משנתיים כשהחל המשבר ב־2008. בעקבות המשבר נכנסה החברה לחובות של כ־80 מיליון שקל. במזרח אירופה נסגרו 45 חנויות ושש חנויות נסגרו בישראל. מכה נוספת נחתה על קונספט שיווק בפברואר השנה, כשקרן פימי, בניהול ישי דוידי, משכה את השקעתה בחברה. גולדפינגר לא ויתר, וזמן קצר לאחר מכן גולדפינגר מצא משקיעים חדשים במקום קרן פימי.

חובותיה של החברה לבנקים הגיעו לכ־30 מיליון שקל, וגולדפינגר היה אופטימי. "אני מאמין כי החברה תחזור להיות רווחית כבר בשנת 2010", אמר גולדפינגר ל"כלכליסט" רק לפני שלושה חודשים. "מי שהספיד אותנו יאכל את הכובע". כעת גולדפינגר נאלץ למכור את "הדובדבן שבקצפת", המותג לי קופר.

תגובת קונספט שיווק: "אין תגובה".