אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

Eisha Eisha logo

רשת אשה אשה במו"מ לרכישת רשת האופנה לצעירות KOOI

2010
קטגוריה: חדשות ישנות
תשלם 1.7 מיליון שקל בלבד עבור רשת KOOI, שמחזור המכירות שלה מוערך בכ-14 מיליון שקל בשנה. רשת אשה אשה חוותה בחצי השנה האחרונה ירידה של עשרות אחוזים במכירות.

כחצי שנה אחרי רכישת השליטה (70%) ברשת האופנה אשה אשה, איש העסקים שמעון שטרית בדרך לעסקה נוספת. ל"גלובס" נודע כי שטרית מנהל משא-ומתן מתקדם לרכישת רשת האופנה לצעירות KOOI מידי אמיר רביבו.

רשת אשה אשה צפויה לשלם עבור הרשת 1.7 מיליון שקל בלבד, סכום אשר ישמש לכיסוי חלק מחובותיה של הרשת.

KOOI היא רשת אופנה לצעירות הפונה לנשים בגילאי 16-40. בשיאה מנתה הרשת 16 סניפים, וכיום היא מונה כ-14 סניפים. לפי הערכות בשוק, מחזור המכירות של הרשת עומד על 14 מיליון שקל בשנה.

לרשת סניפים בקניון הנגב, קנין הסיטי באשדוד, קניון מלחה, ראש-פינה, כרמיאל, בית-שאן, נצרת, עפולה ועוד. 6 מהסניפים נמצאים בבעלות הרשת, ו-8 סניפים פועלים ב זכיינות.

בהתייחס להחלטה לרכוש את רשת KOOI אומר אבי שמחון, מנכ"ל רשת אשה אשה: "עמדו בפנינו מספר אפשרויות. יש כמה רשתות מפלצתיות שהיו מורידות אותנו למטה. אמיר רביבו היה זכיין שלי באופנת 'קפה', ואני מכיר אותו כאיש אופנה. הוא נפל בגלל ניהול כושל. מתוך האנשים שפנו אלינו מצאתי אותו כיותר מתאים להצטרך לספינה שלנו. הרכישה נועדה ליצור יתרון לגודל מבחינת המטה הקיים. הרעיון הוא לקנות שתי רשתות או להביא רשתות מחו"ל".

– מה הפוטנציאל של KOOI?

"הרשת התפתחה בצפון ובדרום הארץ בלבד. אנחנו נביא מותג איטלקי מוביל שייכנס ישירות לתוך KOOI ומתאים לחליפה שלה. נפתח חנויות במרכז הארץ, נגייס זכיינים ונגיע ל-35 סניפים".

– האם תיקחו על עצמכם חובות של רשת KOOI?

"לא. אני משלם סכום עבור הרשת, שמתוכו עורכת הדין של KOOI תשלם את החובות".

– מדובר בסכום שלא יכסה את כל החובות.

"בטוח שלא. אני לא הולך לשלם את כל החובות שלו".

אשה אשה: ירידה של עשרות אחוזים במכירות

כחצי שנה אחרי רכישת השליטה (70%) ברשת אשה אשה על-ידי איש העסקים שמעון שטרית, הרשת חווה ירידה של עשרות אחוזים במכירות – כך נודע ל"גלובס".

הרשת, שנוסדה בשנת 1988 על-ידי ישראל ממו, נמכרה במאי 2010 לשטרית לאחר שנקלעה לקשיים כספיים וצברה חובות של יותר מ-12 מיליון שקל. כיום מחזיק ממו ב-30% מהמניות.

הרשת, הפונה לנשים מבוגרות, מונה היום 20 סניפים. לפני כחודשיים נסגר סניף הרשת בביג נצרת שפעל בזכיינות. לפני כ-4 חודשים נסגר גם סניף הרשת בקניון קריית-אונו, לאחר שגרם לרשת הפסדים.

מנכ"ל הרשת, אבי שמחון, אומר כי הירידה הנוכחית במכירות נובעת מ"חוסר במלאי ושינוי קונספט. אנחנו יורדים במידה ועושים את האופנה יותר טרנדית. כמו כן, אנחנו מוסיפים קו לנשים צעירות ומלאות, בגילאים 30-45, שזקוקות למידות 42-46".

– יש לכם ירידה של 30% במכירות.

"זו אינה ירידה של חנויות זהות. הירידה היא בעקבות סגירת סניפים וחוסר במלאי. היום פדיון הרשת עומד על כ-2 מיליון שקל בחודש".

– זה נכון שכל החנויות ברשת היום הפסדיות?

"זה נכון. כשפורסים את החנויות על הרשת אז הרשת מפסידה, כי המטה כבד על החנויות".

– בשנת 2009 עמד מחזור המכירות של הרשת על 33 מיליון שקל. איך תיסגר 2010?

"2010 תיסגר בהפסד, עם מכירות של 24 מיליון שקל".