אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

castro1

קסטרו סוגרת את רשת אביזרי האופנה DIVA

2011
קטגוריה: חדשות ישנות
קסטרו כבר סגרה במהלך 2010 כ-4 סניפים הפסדיים, וכיום הרשת מונה 20 סניפים בלבד. בשנים האחרונות התמודדה הרשת עם פתיחת נקודות מכירה רבות בתחום אביזרי האופנה.

 

 

5.5 שנים אחרי שפתחה את הסניף הראשון, חברת קסטרו סוגרת את רשת אביזרי האופנה DIVA – כך נודע ל"גלובס". קסטרו כבר סגרה במהלך 2010 כ-4 סניפים הפסדיים, וכיום הרשת מונה 20 סניפים בלבד.

הסניפים שנסגרו הם ברחוב שנקין בתל-אביב, בתחנה המרכזית בתל-אביב, בעיר רחובות ובקניון רוטשילד בראשון-לציון. בשניים מתוכם הסתיים חוזה השכירות, וקסטרו בחרה שלא לחדשו.

קסטרו מבקשת לפנות את סניפי הרשת תמורת דמי פינוי, וזאת על מנת למזער נזקים. 5 מהסניפים של הרשת צפויים לעבור לרשת ג.ר.א.ס, ביניהם גם הסניף בדיזנגוף סנטר שג.ר.א.ס הציעה עבורו דמי פינוי בגובה 300 אלף שקל. ג.ר.א.ס עצמה מונה 70 חנויות ודוכנים.

בקסטרו עושים מאמץ לסגור הסכמי פינוי מול רשתות אחרות על כל 20 סניפי הרשת.

DIVA ישראל היא חלק מרשת בינלאומית המפעילה חנויות בניו-זילנד, אוסטרליה ובמדינות שונות באסיה. שותפתה (50%) של קסטרו ברשת בישראל, החברה האנגלית DCK Concession, היא גם בעלת המותג.

השותפות בין הצדדים החלה ביולי 2005, כאשר הצדדים חתמו על הסכם לפיו הרשת תוקם בהשקעה משותפת של הצדדים. זמן קצר אחר-כך, באוגוסט 2005, נפתחה החנות הראשונה של הרשת.

ב-3 השנים האחרונות נאלצה DIVA להתמודד עם פתיחת נקודות מכירה רבות בתחום התכשיטים ואביזרי האופנה, שהציעו רמות מחירים שונות. כמו כן היא נאלצה להתמודד עם העמקת פעילותן של רשתות האופנה בתחום זה וגם עם חדירת שחקנים חדשים לתחום, כדוגמת רשת אקססורייז האירופאית ורשת טופ-טן שהלכה והתרחבה. השינויים הביאו לירידת סף הכניסה לענף, החרפת התחרות ולפגיעה ב רווחיות בענף.

אחרי שרשת DIVA חתמה את 2008 במאזן שלילי – מכירות של 17.3 מיליון שקל, הפסד תפעולי של 3.4 מיליון שקל והפסד נקי של 3.1 מיליון שקל – הוחלט בקסטרו לתת לרשת זריקת החייאה. בשנת 2009 הודיעה קסטרו כי תשקיע, יחד עם השותפה, סכום של 4 מיליון שקל ברשת DIVA.

מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, הסביר בשעתו ל"גלובס" כי "פתחנו את הרשת במחשבה שעם תכשיטי האופנה של DCK נוכל לעשות רשת רווחית. בפועל התברר לנו כי מכירות של תכשיטי אופנה בלבד לא מחזיקות את החנויות. זה לא שאנחנו לא מוכרים, אבל זה לא מספיק כדי לכסות את הוצאות החנויות.

"מסיבה זו אנחנו מובילים שינוי של הכנסת קטגוריות נוספות לחנות כמו תיקים ואביזרים נוספים, במטרה להעשיר את המגוון. בחודשים האחרונים אנחנו רואים שהעבודה הראשונית שעשינו מתחילה לייצר פירות. המטרה הראשונית היא שעד סוף השנה נגיע לרווחים".

בפועל, רשת DIVA חתמה גם את שנת 2009 בהפסדים, וכעת הוחלט בחברה לפעול לסגירת הרשת לאלתר.

חברת קסטרו סירבה להגיב לידיעה.