אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

castro1 (1)

קסטרו: הפסד של כ-16 מיליון שקל ברבעון ה-4 של 2010

2011
קטגוריה: חדשות ישנות
בכל השנה, רווחה הנקי של החברה ירד ב-96%. החברה רשמה הפסד חד פעמי של כ-31.2 מ' ש' במהלך השנה.

 

 

רשת הבגדים קסטרו עברה ברבעון הרביעי של 2010 להפסד של 16.08 מיליון שקל לעומת רווח של כ-11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בכל השנה, הרווח הנקי של החברה ירד ב-96% ל-2.07 מיליון שקל או 40 אגורות למניה לעומת 10.37 שקלים ב-2009.

מכירות החברה גם כן רשמו ירידה של 10.6% במכירות ברבעון האחרון של 2010 ל-165.5 מיליון שקל לעומת 184.8 ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בכל השנה שחלפה המכירות עלו ב-3.7% ל-643.4 מיליון שקל.

"קסטרו מכרה את הפעילות המפסידות בגרמניה ובשוויץ והחל מהרבעון השני לשנת 2011 ההפסדים אשר נוצרו מפעילויות אלה לא ישפיעו עוד על דוחות החברה", נכתב בהודעה שפירסמה החברה היום (ד').

גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, הודיע כי "קסטרו מסיימת את שנת 2010 עם גידול בהכנסותיה וכן עם שיפור ברווח מפעילות שוטפת, וזאת על אף ההפסדים מהפעילות בגרמניה ובשוויץ".

עוד הוסיף רוטר כי לאחר מכירת הפעילויות ההפסדיות, תתמקד החברה בשיפור הרווחיות. "על אף שכתוצאה מהמכירה של הפעילות בשוויץ ובגרמניה רשמה החברה הפסד חד פעמי של כ-30.2 מיליון שקל, להפסד זה אין השפעה תזרימית והחברה אף צופה לקבל כתוצאה ממכירת הפעילות תזרים חיובי של כ-10 מיליון שקלים", הוסיף רוטר.

הרווח מפעולות רגילות לשנת 2010 הסתכם בכ-18.05 מיליון שקל לעומת כ-85.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בירידה של 78.8%. הירידה נובעת בעיקר ממכירת אחזקות הקבוצה במ יזם בגרמניה ובחברת הבת בשוויץ, אשר כתוצאה ממנה רשמה החברה בדוחותיה המאוחדים לשנת 2010 כאמור הפסד חד פעמי של כ-30.2 מיליון שקל בעוד שבשנת 2009 כלל הרווח רווח שנבע מצירוף עסקים בסך של כ-22 מיליון שקל.

נציין, כי קסטרו הגיעה להסכמה עם ה זכיין המקומי על פעילות החברה ברוסיה.