אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

m_d

קמפיין חדש בארה"ב: הבורגר של מקדונלד'ס מסוכן לבריאות

2010
קטגוריה: חדשות ישנות
ארגון "רופאים למען רפואה אחראית" ישדר פרסומת המציגה אדם מת ובידיו המבורגר של מקדונלד'ס. הרשת בישראל: רוב התפריט שלנו בריא ומאוזן.

 

 

קמפיין טלוויזיה חדש שיעלה מחר לשידור בארה"ב תוקף את רשת מקדונלד'ס, ורומז כי ההמבורגרים שלה מסוכנים לבריאות – כך מדווח "הוול סטריט ג'רנל". הקמפיין מופק על ידי "ועידת רופאים למען רפואה אחראית" (PCRM), ארגון ללא מטרות רווח.

בפרסומת מוצגת אשה מתיי פחת בחדר מתים, לצד גופה של אדם שמחזיק בידו המבורגר. בסוף הפרסומת מופיעות הקשתות הצהובות של מקדונלד'ס עם הכיתוב:

I Was Lovin' It ("אהבתי את זה"), המתייחס למוטו הידוע של מקדונלד'ס I'm Lovin' It ("אני אוהב את זה"). הפרסומת זמינה לצפייה כעת באמצעות אתר האינטרנט יוטיוב (tinyurl.com/mckills).

הפרסומת תשודר מחר באזור וושינגטון הבירה, במהלך תוכניות חדשות בערוצים המקומיים ובתוכנית "הדיילי שואו" עם ג'ון סטיוארט. PCRM משקיע 7,000 דולר בשידור, והכוונה היא לשוב לשדר את הפרסומת במהלך אוקטובר. הארגון הודיע כי הוא שוקל לשדר אותה בחודשים הבאים גם בערים גדולות נוספות.

ב־PCRM מנסים לעורר תשומת לב לשיעור מקרי מוות כתוצאה ממחלות לב בוושינגטון, שהוא השני בגובהו בארה"ב, ולריכוז סניפי הרשתות מקדונלד'ס, ברגר קינג ו־KFC בעיר, שלטענת הארגון גבוה בהשוואה לערים אחרות בארה"ב.

סוזן לוין, מנהלת החינוך התזונתי ב־PCRM, מסבירה כי הארגון מתכנן לבקש מעיריית וושינגטון להוציא צו דחייה להקמת מסעדות מזון מהיר חדשות בעיר. ב־2008 אישרה עיריית לוס אנג'לס צו דומה שהקפיאה לשנתיים פתיחת מסעדות חדשות של רשתות מזון מהיר בחלק משטחי העיר. "רשתות אלה אינן בריאות, ועלינו לנקוט פעולה דרסטית יותר בנושא, בדומה ללוס אנג'לס", הסבירה לוין. לדבריה, ההתמקדות במקדונלד'ס נבחרה כיוון שהרשת "מייצגת את המזון המהיר ואת התפשטותו בארה"ב".

סינדי גודי, מנהלת התזונה במקדונלד'ס, מסרה בתגובה: "מקדונלד'ס מחויבת לספק מגוון אפשרויות מאוזנות כדי לעמוד בצרכים ובהעדפות של לקוחותיה". מזכייני הרשת בישראל נמסר: "בשנים האחרונות עברה מקדונלד'ס ישראל מהפיכה בריאותית, והארוחות ברשת מהוות אלטרנטיבה בריאה ומאוזנת העומדת בכללי התזונה המקובלים על ידי משרדי הבריאות בישראל ובארה"ב".