אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

arcafe1

מסתמן: ארקפה תפעיל את מאפיות טיב טעם

2010
קטגוריה: חדשות ישנות
ברשת המרכולים רוצים להשיג צמיחה של 20% בהכנסות המאפיות, ומבקשים לשדרג שש מהן בהשקעה של מיליון שקל לסניף, ולצרף שותף עסקי מתמחה.

 

 

בלעדי ל"כלכליסט": טיב טעם מנהלת מו"מ לצירוף שותף עסקי שיתפעל עבורה את מחלקות המאפה בסניפים הגדולים – כך נודע ל"כלכליסט". רשת השיווק, המפעילה מחלקת מאפים בעשרה מסניפיה, מנהלת מו"מ עם רשת בתי הקפה ארקפה ועם גורם נוסף מהתחום, במטרה להכניס שותף מתמחה ולשדרג את פעילות המחלקות.

היעד הוא צמיחה של 20% בהכנסות המאפיות בתוך שנה. בשלב ראשון ישודרגו שש מחלקות, בהשקעה של כמיליון שקל לכל סניף. המהלך דורש בינוי, הקמת תשתיות, הפעלת מטבח וקבלת רישיון למטבח, מכונות אפייה ועוד.

"קטגוריית המאפה תופסת תאוצה ברשתות השיווק", אומר יוסי שלו, ראש אגף הסחר והשיווק בטיב טעם. "יש גורמים בשוק שיש להם תשתיות מתאימות לפעילות מסוג זה, ויודעים לתפעל מחלקות מאפה. אנחנו בוחנים שת"פ שיהיה Win-Win לשני הצדדים".

המהלך נועד להגדיל את פעילות המאפים ולהעביר אותה גם לסניפים קטנים, שבהם לא הוקמו מחלקות מסוג זה עקב מחסור בשטח. למחלקות אלה הרשת רוצה להכניס גורם חיצוני, שייצר לחמים מיוחדים, קישים, פיצות, פוקצ'ות ומאפים בריאותיים, וימכור גם קפה. דברי המאפה ייוצרו בסניפים מהשלב הראשון ועד האפייה.

הרשת רוצה להעתיק את הקונספט של מחלקת המאפה בסניף רמת החייל, שבו מכינים ואופים מוצרי מאפה מיוחדים, גם בשישי ובשבת. במחלקות מאפה אחרות של הרשת אופים מוצרים אפויים למחצה של פילסברי.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", טיב טעם בוחנת מודל עסקי לפתיחת רשת מעדניות שתכלול מקומות ישיבה. בעבר בחנה הרשת אפשרות לרכוש את לחם ארז, בשל הלוקיישנים שבהם רצתה להפעיל את המעדניות. לאחר גיבוש המודל העסקי תחפש החברה את הפלטפורמה הנדל"נית המתאימה לו; בין היתר נבחנת אפשרות למתגן תחת המותג מזרע. גם בפעילות זו יושם דגש על מכירת מאפים טריים, וכן גבינות, יין, שמן זית, נקניקים וקפה.

מארקפה נמסר: "אנחנו בוחנים שת"פ עם טיב טעם לתפעול מחלקות המאפה בסניפים מסוימים של הרשת, שיתאימו למיתוג של ארקפה".