אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

forever21_1(2)

מנכ"ל FOREVER21: "בסוף הכל מגיע מסין ומסתכם בשיעור הרווח שאתה רוצה"

2011
קטגוריה: חדשות ישנות

הסניף הראשון של רשת האופנה האמריקאית FOREVER21 נפתח אתמול בישראל ומנכ"ל הרשת הבטיח לצרכן הישראלי: "נציע מחירים דומים לחו"ל יחד עם חוויית קנייה"

 

 

אלפי לקוחות המתינו אתמול בקניון עזריאלי בתל אביב לחנוכת הסניף הראשון של רשת האופנה FOREVER21. החנות של הרשת, שידועה במחיריה הנמוכים ומפעילה 480 סניפים בעולם, נפתחה לקהל הרחב מ-20:00, אך כבר ב-16:00 התגודדו עשרות נערות בפתח החנות. החנות בקניון עזריאלי משתרעת על שטח של כ-1,500 מ"ר, הפרושים על פני שתי קומות מסחר. ההשקעה בהשקה מוערכת ב-5 מיליון שקל. מקורבים לחברת האופנה אמרו בעבר ל-TheMarker כי בשנתיים הקרובות צפויים להיפתח חמישה-שישה סניפים של הרשת בבאר שבע, בירושלים, בחיפה ובערים גדולות נוספות.

לדברי החברה, התמחור בישראל מתבצע לפי כלל אצבע: המחיר בארה"ב (לפני מע"מ), בתוספת דולר וחצי ובהמרה שלפיה דולר אחד שווה 4 שקלים. רשתות בינלאומיות רבות שהגיעו לישראל מציגות פערי מחירים של עשרות אחוזים, יותר מהמחיר בארה"ב, וטוענות כי עלויות שינוע גבוהות והוצאות יבוא אחראיות לתופעה, אך לארי מאייר, מנכ"ל הרשת שנכח שאירוע ההשקה, טוען שהתמונה שונה: "בסוף הרי הכל מגיע מסין. נכון שיש הרבה עלויות נוספות ושיקולים כמו גודל השוק ושכר העבודה במדינה, אבל בסופו של דבר זה מסתכם בשיעור ה רווח שאתה רוצה. הרשתות צריכות לקחת בחשבון שהצרכנים בשלוש השנים האחרונות מתייחסים הרבה יותר למחיר מבעבר". 

מאייר התייחס גם לבחירת המיקום של סניפי הרשת: "הכל תלוי במציאת המקום הנכון. אנחנו יכולים לפתוח חמישה או 15 סניפים, אבל הדרישה שלנו היא שטח רחב. מצאנו את החנות הזו לפני תשעה חודשים. את הישראלים אנחנו מכירים כבר שנתיים, זה לוקח זמן ואנחנו לא רוצים להתפשר על מקום קטן. עזריאלי הוא קניון טוב ויש לנו מיקום מצוין".

הסניף של FOREVER21 ממוקם כמו במקומות רבים בעולם לצד סניף רשת האופנה השוודית H&M. שתי הרשתות מציעות בגדים אופנתיים במחירים זולים יחסית, כש-FOREVER21 ממותגת לקהל צעיר יחסית.מאייר התייחס למתחרות שלו בישראל, ואמר כי "אנחנו תמיד נרצה להיות איפה שיש קונים. H&M מצאו מיקומים טובים וכשאנחנו בוחנים את המותגים בקניון, אנחנו מעריכים שיש גם תנועה רבה. ראיתי את קסטרו במוסקווה ואנחנו מכירים את פוקס. בכל מקום יש מותגים מקומיים חזקים – אנחנו אוהבים תחרות".

"השוק הישראלי מודע לאופנה בעולם ואנחנו רוצים להיות בכל מקום שיש בו חוש אופנה והערכה לקניות", אמר מאייר. "העולם בכל מקרה נהיה קטן – אנשים מכירים את האופנה בעולם דרך האינטרנט ומזמינים בגדים דרך האינטרנט, עכשיו אנחנו נציע מחירים דומים לעולם יחד עם חוויית קנייה בחנות", הוסיף.

מדוע שלא תביאו לישראל גם בגדים במידות גדולות?

"אנחנו לא מביאים אותם כי החנות לא גדולה מספיק כדי להציע מגוון שכזה".