אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

superfarm1n

מנכ"ל סופר־פארם: "עד 2015 נתרחב בפולין ל־70 סניפים"

2010
קטגוריה: חדשות ישנות
ליאור רייטבלט מגלה ש־26 הסניפים שפתחה הרשת בפולין הניבו הכנסות של כ־160 מיליון דולר ב־2010 – גידול של 33% לעומת 2009.

 

 

רשת סופר־פארם שבבעלות ליאון קופלר מתכננת להרחיב את פעילותה בפולין. "בכוונתנו להגיע ל־70 סניפים בפולין עד 2015", אמר אתמול מנכ"ל הרשת ליאור רייטבלט. "פולין היא מדינה יציבה פוליטית וכלכלית ששרדה את המשבר. זו מדינה בוגרת עם צמיחה של מדינה מתפתחת, ולכן אני ממליץ מאוד להיכנס אליה".

רייטבלט אמר את הדברים בפאנל על הזדמנויות עסקיות בפולין, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". בעבר הצהירה סופר־פארם כי תגיע ל־50 סניפים בפולין עד 2009, אך בשלב מאוחר יותר דחתה את היעדים ל־2012, וכעת מדברים ברשת על 70 סניפים בעוד ארבע שנים.

רייטבלט ציין כי לסופר־פארם 26 סניפים כיום בפולין, שהניבו ב־2010 הכנסות בסך כ־160 מיליון דולר, לעומת 120 מיליון דולר ב־2009 – גידול של 33%. "בתחילת הדרך, עד 2006, סופר־פארם פולין הפסידה כסף רב ונתקלה בקשיים מצד הממשל הפולני", סיפר רייטבלט. "מה שגרם לנו להמשיך זה הצרכן הפולני שאימץ את הקונספט. אנחנו חווים בארבע השנים האחרונות גידולים דו־ספרתיים בחנויות זהות – מספרים שלא מוצאים באף מדינה. ב־2007 נהפכנו ל רווחיים, והרווח גדל מדי שנה".

לדבריו, באירופה המדינה היחידה שיש בה דראגסטור היא בריטניה, שם פועלת Boots. רייטבלט אמר כי היתרון שראו בסופר־פארם ב־1998 בכניסה לפולין

 

היה גמישות מסוימת בחוק הפולני. "גם העובדה שזו מדינה בת 40 מיליון תושבים שנמצאת שלוש שעות טיסה מישראל נראתה כמו יתרון. הצד השלילי של העניין הוא שנאלצנו להתמודד עם כמות בתי מרקחת לנפש גדולה הרבה יותר מישראל — פי שניים, וכן עם העובדה שכל הקמעונאיות הגדולות בעולם כבר פעלו במדינה (טסקו, קרפור, ספורה). בעבר, חברות הקוסמטיקה התנגדו מאוד למכירה של קוסמטיקה לצד תרופות ומוצרים אחרים, אך כיום הן כבר מבינות בכל העולם שזו הדרך לעשות עסקים".