אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

1(1)

לראשונה: קניון ייפתח בים המלח ב-2015

2012
קטגוריה: חדשות ישנות
הקניון ייבנה בעין בוקק, ויישרת את 2.3 מיליון ה מבקרים באזור מדי שנה. 49% מהתיירים המגיעים לארץ מטיילים בים המלח לעומת 15% שנופשים באילת, אך באילת יש יותר שטחי מסחר. "בזכות קציר המלח האזור נכנס לתנופת פיתוח. כח הקנייה של תייר אחד שווה לזה של 17 ישראלים"

 

 

הקניון הראשון בים המלח ייפתח ב-2015: חברת ברקליס (Bercleys) תחל לבנות בקרוב את "קניון ים המלח" באזור המלונות בעין בוקק. הקניון, 10,000 מ"ר שטחו, ייבנה לשפת הים במבנה של קומה אחת, כדי שישתלב במידת האפשר בנוף המקומי.

לפי החברה, הקניון מוקם "בברכת המועצה האזורית תמר", ובאישור חל"י, החברה הממשלתית להגנות ים המלח. גם עמותות איכות סביבה אמרו ל-ynet שכל עוד הקניון מוקם בהרחבה של אזור המלונות – אין להן מה להלין עליו. גובה ההשקעה בקניון: כ-200 מיליון שקל.

"תיירים רבים מגיעים לים המלח מסיבות בריאותיות, והם קהל שבוי", מסביר נציג ברקליס בארץ, עו"ד חגי אדורם. "התיירות באזור מתפתחת, אבל מרכזי הקניות הקיימים באזור קטנים מדי, אין מגוון רחב של חנויות, הסעדה ומקומות בילוי. אנו צופים שהקמת הקניון רק תביא שגשוג למרכזי הקניות הקטנים באזור ותוסיף משרות לפריפריה. כיוון שהקניון יהיה היחיד באזור הוא יהיה מונופול – תמריץ לרשתות".

רוב החנויות בקניון, 39% מהן, יהיו רשתות אופנה (הלבשה והנעלה), רובן רשתות בינלאומיות, חלקן רשתות יוקרה. עוד יפעלו בקניון חנויות תכשיטי יוקרה, חנויות קונספט וכן שני בתי קפה, שלוש מסעדות ושתי רשתות מזון. הקניון יאכלס גם את "מוזיאון ים המלח", שיכלול, בין היתר, תצוגת פסלי מלח של אמנים בינלאומיים, יציג את ההיסטוריה של האזור במופע אור קולי ויופעל בו מרכז מבקרים והפעלות למשפחות. לא ידוע עדיין אם ייפתחו בקניון בתי קולנוע ושירותים לציבור.

החנייה התת קרקעית של הקניון תכיל אלפי מקומות חנייה והמקום יהיה פתוח בשבת. הקרקע, שנרכשה מיצחק תשובה ביולי 2012, כוללת גם איזור למלון עתידימעל הקניון של 350 חדרים.

יש יותר תיירים בים המלח מאשר באילת

למה לא חשבו על זה קודם? "התזמון הוא הכל", אמר אדורם. "עד כה, המלונות היו בסכנת הצפה וחשבו להעתיק אותם לנקודה טופוגרפית גבוהה יותר. הריסת המלונות היתה עולה הון. ברגע שהחליטו על קציר המלח, המלונות כבר לא בסכנה וכבר ב-2016 יושגו שליטה וניטור של מפלס ים המלח. עכשיו, כשעתיד האזור כבר לא לוט בערפל, מחירי הנדל"ן זינקו וכל הפקקים התכנוניים השתחררו. משרד התיירות הקצה 850 מיליון שקל לפיתוח ים המלח, האתר קיבל חשיפה בתחרות שבעת פלאי עולם (בה הגיע למקום השמיני) וכן מדובר באחד האתרים התיירותיים ביותר בארץ, יותר מאילת.

ניהול הקניון: עזריאלי או מליסרון

את הקניון יבנה עבור ברקליס האדריכל יסקי מור סיון (שתכנן בין היתר את מגדלי עזריאלי, קניון רמת אביב מגדל צמרת אקירוב בת"א). תנהל אותו אחת משתי קבוצות הקניונים הפועלות בארץ כדואופול: עזריאלי ומליסרון. ברקליס היא חברה העוסקת בעיקר בהשבחת נדל"ן מסחרי, נמצאת בבעלות ג'ק גרין, יהודי תושב בריטניה בונה עשרות פרויקטי נדל"ן למסחר באנגליה לטביה, וכן באזור הטיילת באילת.

לפי נתוני ברקליס, רק 15% מהתיירים שמגיעים לארץ מבקרים באילת, בעוד ש-49% מהתיירים שמגיעים לארץ מבקרים בים המלח. לפי ניתוח שערכו, הישראלים מוציאים בחופשה 104 שקל על קניות ומזון ותיירים 1,702 שקל, מכאן שמבחינת כח קנייה, תייר אחד משול ל-17 ישראלים, וכח הקנייה של כלל התיירים בים המלח שווה לכח הקנייה של כ-30 מיליון ישראלים. עקב כך, הקניון מכוון לתיירים בעיקר, אך יפנה גם לישראלים.

אדורם לא פירט מהו גובה שכר הדירה אותו ישלמו החנויות בקניון, אך אמר: "קניון מול הים באילת, אחת מחמשת הקניונים המצליחים בישראל, מניב פידיון של 6,000 שקל למ"ר ורף הציפיות שלנו זהה, אנחנו לא נמציא את הגלגל אנחנו נעתיק את הגלגל".

 

מעוניין/ת ברכישת זיכיון? לחץ/י כאן