אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

laline_logo

ללין ויתרה על שוויץ ומתעכבת בארה"ב

2013
קטגוריה: חדשות ישנות
טווח המחירים ינוע בין 100 ל-415 שקל, ואחת לחודשיים יוחלף תמהיל המוצרים

האם ללין תצליח לתרגם את ההצלחה שלה בישראל להתרחבות גלובלית? לפי התמונה שעולה מדו"חות פוקס, בעלת השליטה ברשת, ל־2012 התשובה לכך אינה ודאית.

על פי הדו"חות, זכיין הרשת בשוויץ, שהפעיל במדינה חנות אחת והתחייב לפתוח 16 נוספות, סגר אותה ברבעון האחרון של 2012 והפסיק את ההתקשרות עם החברה. במקביל זכיין הרשת בארה"ב לא עמד ביעדים שנקבעו לו בחוזה ופתח רק שלוש מתוך 18 סניפים שהתחייב להם עם תחילת ההתקשרות ב־2010.

עוד מגלים הדו"חות כי אף שבישראל מציגה ללין צמיחה דו־ספרתית ושיעורי רווח מרשימים, הציגה הפעילות הבינלאומית של הרשת ב־2012 צניחה של 26.2% במכירות ל־4.8 מיליון שקל. מנכ"לית הרשת אילת לוי־פלד הסבירה את הירידה ביציאה מהפעילות בשוויץ: "הזכיין לא עמד בתנאים ובסטנדרטים שלנו, והוחלט לסגור שם את הפעילות בשלב זה. היתה לנו חנות במיקום בעייתי".

פרט לשוויץ ולארה"ב חתמה ללין חוזים עם זכיינים באיי הבתולה, ביפן, בסינגפור ובאיטליה. כפי שניתן לראות בטבלה המצורפת, רוב הזכיינים לא עומדים בקצב פתיחת החנויות שהתחייבו לו, ולמעשה הזכיין היחיד שעמד עד כה בתנאי החוזה באופן מלא הוא הזכיין בסינגפור, שהתחייב לפתוח ארבע חנויות בתוך שנה וחצי ופתח את כולן לפני המועד שנקבע לו.

למרות קצב פתיחת הסניפים הנמוך בעולם אומרת לוי־פלד: "החנויות בשאר הטריטוריות עומדות ביעדים ומתפתחות לפי התוכניות. ביפן יש לנו אופרציה מדהימה, עוד לא עברו חמש שנים לפעילות שם ואני מעריכה שנעמוד ביעד כשנגיע למועד. אנחנו ממשיכים להתפתח ולכוון לשוק הבינלאומי". לדברי לוי־פלד, החברה מנהלת מגעים עם זכיינים במדינות נוספות.

על הזכיין בארה"ב אמרה לוי־פלד כי "הוא עובד ומאמין בללין. נכון שסוכם איתו על קצב התפתחות מסוים, אבל האטנו אותו בצורה מושכלת, בשיתוף, כי השוק האמריקאי תחרותי מאוד. אנחנו בוחרים לוקיישנים בפינצטה, וכשהוא יציע לנו מיקומים מתאימים נמשיך לפתח ולפתוח חנויות. אנחנו בררנים מאוד ולא מתפשרים, גם על הזכיין וגם על הלוקיישנים".

 

מתעניין/ת במימון? לחץ/י כאן