אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

PiratAdom_1

ויקטור דלוה: "יש רשתות שגם 100% רווח לא מספיק להן"

13/04/2015
קטגוריה: ראיונות
דלוה, שמכר את רשת הפיראט האדום לפישמן רשתות, חוזר לשוק הצעצועים כיבואן. בראיון הוא מספר כיצד הספקים הגדולים שעבדו איתו הפנו לו גב, וחושף איך היבואנים הגדולים בשוק שמים רגליים לקטנים

 

 

18/11/12 כלכליסט

 

"בכל המוצרים שאני מייבא יש לקמעונאי רווח של 50%. רשתות שהסחורה שלי לא נמצאת בהן הן כאלה שמרווחים של 100% לא מספיקים להן. כפר השעשועים היא אחת הרשתות האלה", כך אומר יבואן הצעצועים ויקטור דלוה, המייבא לישראל את מותג הצעצועים הצרפתי קידס דילייט.

דלוה, שמשמש בתפקידו הנוכחי כשנה, חזר לשוק הצעצועים כיבואן אחרי שבעבר פעל בו כקמעונאי: עד 2010 הוא עמד בראש רשת צעצועי הפיראט האדום שאותה ייסד ושנמכרה לפישמן רשתות תמורת 14.5 מיליון שקל.

על פי דבריו, ספק אם הוא בונה כיבואן על עבודה עם המתחרה לשעבר כפר השעשועים, שרצתה לקבל נתח גדול מדי מהעוגה: "כפר השעשועים לא קונה ממני כי היא לא הסתפקה ברווחיות של 100% אלא ביקשה עוד עשרות אחוזים. הם קראו לזה עמלת שיווק או משהו, אבל גם פרה שאתה חולב וחולב בסוף נגמר לה החלב".

בתגובה לדברים מסר רונן לוי, מנכ"ל רשת כפר השעשועים: "אנחנו לא נוהגים לדון ביחסים עם הספקים שלנו בתקשורת, אבל במקרה זה אני יכול להגיד שכרשת הכי זולה בארץ אחוזי הרווחיות שלנו נמוכים בהרבה. לצערי דבריו של מר ויקטור דלוה, שעד לפני זמן קצר היה מהמתחרים שלנו, לחלוטין אינם מדויקים, והמשא ומתן עמו לא הגיע כלל לשלב מתקדם הכרוך בהחלטות כספיות".

"הרווחים היו צנועים"

דלוה החל לייבא צעצועים בתום תקופת צינון, שלה התחייב בחוזה המכירה של הפיראט האדום לפישמן. הוא התחייב שלא לעסוק ביבוא ובסיטונאות של צעצועים במשך שנה וחצי, ולהימנע מעיסוק בתחום קמעונאות הצעצועים במשך שנתיים נוספות. במילים אחרות, לא להקים רשת מתחרה לטויס אר אס או לפיראט האדום, שתיהן בבעלות פישמן, עד תום תקופת הצינון. במסגרת המכירה לפישמן אמור היה דלוה להישאר מנכ"ל בפיראט האדום עם חוזה שכולל קבלת אחוזים מהרווחים, אך בעקבות חילוקי דעות עם אנשים בקבוצה הוא החליט להתנתק לחלוטין מהרשת.

כעת, בתום תקופת הצינון הראשונה, חוזר כאמור דלוה לשוק בכובע של היבואן. אבל במהלך הראיון הוא חוזר שוב ושוב לימיו כקמעונאי ולזיכרונות מאותה תקופה.

כשמכרת את הפיראט האדום לפישמן הרשת היתה רווחית?

"הרשת תמיד היתה רווחית, אבל היא היתה רשת דיסקאונט והמוקד שלה לא היה רווח. הרווחים לא היו אסטרונומיים, הם היו צנועים אבל קבועים. הפיראט היתה במגמת צמיחה כשמכרתי, אבל היו בעיות אחרות שהקשו עליי את ההתמודדות".

כמו מה למשל?

"הספקים בענף הצעצועים פעלו מול שלוש או ארבע רשתות, והעניקו ל־80% מהרשתות ומהחנויות הפרטיות בענף את אותה הנחה ללא קשר לגודל הרשת, למכירות שלה, למיקומים שלה או למוסר ה תשלומים שלה. לדוגמה פישמן, שמחזיק נתח גדול מהענף עם טויס אר אס והפיראט האדום, לא זכה להנחה מיבואנים גדולים. בחברת קודקוד, ספקית גדולה של משחקים, יש מבנה הנחות קבוע שהיא מעניקה לכל הרשתות. כשפישמן רכש את הפיראט הוא ביקש לשנות את זה, כי יש יתרון לגודל, אבל הם סירבו והם לא עובדים עם הקבוצה כבר קרוב לשנה. מקומם מאוד שאתה משלם ליבואן מחירים שבחו"ל הם מחירי צרכן".

 

 

 

 

 

מעוניין/ת במימון? לחץ/י כאן