אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

התיאבון גדל: בורגרס בר פותחת סניפים בפריז ובלונדון

2014
קטגוריה: חדשות ישנות

רשת ההמבורגרים, המפעילה בארץ 30 סניפים, מתרחבת לחו"ל באמצעות זכיינים. סניף ראשון ייפתח בפריז בחודש הבא, ובהמשך ייפתחו סניפים בלונדון ובמקסיקו סיטי. בעלי הרשת: "בתוך 3 שנים נקים 22 סניפים בארץ ו־15 בחו"ל"

רשת ההמבורגרים, המפעילה בארץ 30 סניפים, מתרחבת לחו"ל באמצעות זכיינים. סניף ראשון ייפתח בפריז בחודש הבא, ובהמשך ייפתחו סניפים בלונדון ובמקסיקו סיטי. בעלי הרשת: "בתוך 3 שנים נקים 22 סניפים בארץ ו־15 בחו"ל"
ישראל ניזרי ויונתן מלכה, בעלי רשת ההמבורגרים בורגרס בר, מרחיבים את פעילות הרשת לחו"ל 15 שנה לאחר הקמתה. ל"כלכליסט" נודע כי בחודש הבא תחנוך הרשת סניף ראשון בפריז, ובתחילת 2015 ייפתח סניף נוסף שלה בלונדון. בהמשך אותה שנה צפוי להיפתח סניף נוסף של בורגרס בר במקסיקו סיטי.
הסניפים בחו"ל יופעלו באמצעות זכיינים, ובראש ובראשונה ישרתו את הקהילות היהודיות בעולם. ניזרי ומלכה מתכננים לפתוח סניף בכל מקום שבו קיימת קהילה יהודית המונה יותר מ־50 אלף תושבים, וישמרו על כשרות גם בסניפים מחוץ לישראל.
לדברי ניזרי, פוטנציאל ההתרחבות של הרשת בארץ ובעולם הוא להגיע ל־100 סניפים. "התוכנית שלנו היא לפתוח בשלוש השנים הקרובות באמצעות זכיינים 22 סניפים בישראל ו־15 סניפים נוספים בעולם. נפעל לאתר זכיינים מקצועיים עם ניסיון מתחום המזון".
ניזרי טוען כי מחזור המכירות של הרשת המונה 30 סניפים עומד על 120 מיליון שקל בשנה, וכי היא תופסת נתח של 12% משוק ההמבורגרים בישראל. "השוק מגלגל כמיליארד שקל בשנה. על מחצית מהמכירות חולשת מקדונלד'ס, רבע מהמכירות הן של בורגראנץ', אנו מחזיקים 12%, וכל שאר הרשתות משלימות ל־100%".
לטענת בעליה, בורגרס בר נהנית מעלויות תפעול נמוכות: "אנחנו נותנים מוצר פרימיום במחיר של מקדונלד'ס ובורגראנץ', כי אנחנו פועלים במתכונת רזה מבוססת שירות עצמי (בסניפים אין מלצרים ואיסוף האוכל נעשה מהדלפק – נ"ק) וסניפים של 100–80 מ"ר, לעומת אגאדיר ומוזס שהסניפים שלהן מגיעים גם ל־300 מ"ר".
בהתייחס לפתיחת הסניפים בחו"ל טוען ניזרי כי מדובר בהתפתחות טבעית: "התחלנו לפני שהיו מסעדות מהסוג שלנו, והקמנו שישה סניפים בבעלותנו. בהמשך הבנו שכדי להתפתח נזדקק לעוד עשרות מיליוני שקלים ולשותפים נוספים, אז התחלנו למכור זיכיונות ולהתרחב. אנחנו פותחים סניפים רק במיקומים מרכזיים ורק איפה שצריך לשלם דמי פינוי, כי אז אנחנו יודעים שיש ערך למיקום. כל סניף עושה מחזור שנתי של 5 מיליון שקל, ואנחנו מתכוונים להכפיל את המחזור שלנו בעקבות פתיחת הסניפים החדשים".
עלויות ההקמה של כל סניף מוערכות על ידי ניזרי ב־350 אלף דולר, ובנוסף תשלום 70 אלף דולר כדמי זיכיון ראשוניים לרשת. בהמשך משלם ה זכיין 5% מהמחזור. לטענת ניזרי, ההאטה בצריכה בחודשים האחרונים כמעט לא הורגשה ברשת: "למעט בתקופת מבצע צוק איתן היתה לנו שנה מצויינת. אנחנו נמצאים בגידול מתמיד ולא הרגשנו שינוי בהרגלי הצריכה. אנחנו לא עושים מבצעים והנחות, אלא מציעים את העסקה המשתלמת ביותר. אם מקדונלד'ס מוכרת ארוחה ב־45 שקלים, אנחנו מוכרים אותה ב־52 שקל אבל מציעים יותר בשר ויותר צ'יפס".