אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

9EA_MaybellineNY_logo

הראל ויזל יפעיל בארץ גם חנויות של מייבלין

2013
קטגוריה: חדשות ישנות

החברה-הבת של לוריאל בישראל תפתח ב-2014 שלושה סניפים של מותג הקוסמטיקה העממי מייבלין. פוקס תפעיל את הסניפים, אך לא תשמש כזכיינית של המותג. אם הסניפים יצליחו, שיתוף הפעולה עשוי להתרחב לסניפים נוספים
קבוצת פוקס תפעיל בישראל החל מ־2014 חנויות עצמאיות של מותג הקוסמטיקה מייבלין ניו יורק הנמצא בבעלות קבוצת לוריאל העולמית, כך נודע ל"כלכליסט". בין פוקס ללוריאל קיים הסכם תפעול לחנויות, ולא הסכם זכיינות.
תחילה יופעלו על ידי פוקס שלוש חנויות של המותג בפיילוט, ואם אלה יצליחו הן יורחבו לרשת בפריסה רחבה יותר. בלוריאל ישראל, זרוע הפעילות בארץ של ענקית הקוסמטיקה העולמית, סירבו לאשר את המידע בנוגע לזהות הגוף הקמעונאי שאליו חברה היבואנית.
רוצים לנצל את יחסיה של פוקס עם הקניונים
שיתוף הפעולה בין פוקס ולוריאל נמצא בחיתוליו, כך שטרם ברור בשלב זה אם החנויות שתפעיל פוקס יהיו חנויות רחוב או שייפתחו בקניונים. עם זאת, בשל העובדה שפוקס נחשבת לאחת מקבוצות הקמעונאות החזקות בישראל, סביר להניח כי לוריאל תבקש לנצל את יחסיה ההדוקים עם הקניונים כדי לפתוח את חנויותיה הראשונות בקניונים מובילים.
המטרה המרכזית של יבואנית הקוסמטיקה במהלך היא להעצים את החשיפה של המותג, שבעולם נחשב למותג מוביל במכירות אך בארץ לא הצליח לממש את הפוטנציאל שלו מאז שהחל להימכר כאן ב־1998. לוריאל ישראל לא פועלת כיום כקמעונאית, מלבד חנות עצמאית אחת שפתחה בקניון רמת אביב למותג הטיפוח קיל'ס. עבור היבואנית מדובר בניסיון ראשון להיכנס לשוק הקמעונאות המקומי עם המותג העממי. המהלך משתלב בטרנד של חנויות הקוסמטיקה העצמאיות שנפתחות בשנים האחרונות בישראל.
המחירים של מייבלין בחנויותיה בישראל יהיו זהים לאלה שבהם נמכר המותג ברשתות הפארמה ובחנויות הקוסמטיקה הפרטיות, מתוך מטרה שלא לפגוע ביחסים המסחריים בין לוריאל ישראל לרשתות הקמעונאות שבהן נמכר המותג. התמחור יהיה זהה בין היתר גם כדי להגביר את המכירות של המותג בנקודות המכירה ברשתות.
מייבלין הוא מותג קוסמטיקה הממוצב בקטגוריית מוצרי האיפור העממיים עם רמות מחירים נמוכות מאלה של לוריאל פריז. המותג מציע את כל מגוון מוצרי האיפור ופונה לסוגי עור שונים ולקהלי יעד בכל הגילים. בישראל המותג מתחרה במותגי קוסמטיקה כגון ג'ייד, קרליין, רימל ואחרים, ומשווק בכ־300 נקודות מכירה בסופר־פארם, ניו־פארם, המשביר לצרכן, רשת האופנה H&O, ובפרפומריות פרטיות.

הפעילות של מייבלין בחנויות עצמאיות נמצאת בראשיתה גם בחו"ל, ולא רק בישראל: ברומניה מפעיל המותג שלוש חנויות עצמאיות, ובברזיל פועלים 14 דוכנים של מייבלין במרכזים מסחריים.
לוריאל ישראל היא חברה־בת של לוריאל העולמית. החברה מייצרת, מייבאת, משווקת ומפיצה את מותגי הקוסמטיקה והבישום לוריאל פריז, לנקום, איב סן לורן, ראלף לורן ועוד. ב־2012 הסתכם מחזור המכירות של החברה בישראל ב־474 מיליון שקל, עלייה של 9.8% במכירות לעומת 2011.
סינרגיה אפשרית עם הפעילות של ללין
עבור פוקס מדובר בהרחבה נוספת של הפעילות הקמעונאית של הקבוצה בראשותו של הראל ויזל. במרץ 2014 תשיק הקבוצה בישראל את מותג בגדי הילדים האמריקאי דה צ'ילדרנס פלייס, וכפי שנחשף ב"כלכליסט" היא מנהלת מו"מ מתקדם לקבלת זיכיון של מותג הנעליים הסינגפורי צ'רלס אנד קייט. בפורטפוליו המותגים של פוקס נמצאים שמונה מותגים, והכניסה לתחום הקוסמטיקה סינרגטית לקבוצת האופנה שמחזיקה גם במחצית ממניות ללין.
פוקס סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם מכירות של 748 מיליון שקל, עלייה של 16.8% לעומת אשתקד. ה רווח התפעולי עלה בתקופה זו ב־26.3% לעומת אשתקד והסתכם ב־91 מיליון שקל.
מלוריאל ישראל נמסר בתגובה: "מספר מצומצם של חנויות יתווספו לכ־300 נקודות ההפצה של מייבלין ניו יורק, הנמצאות בעיקר ברשתות הפארם הגדולות. מטרת המהלך היא לפתוח חנויות שיעבירו את חוויית המותג כפי שהיא מקובלת בעולם וייתנו תמיכה לכל נקודות המכירה שמשווקות אותו בארץ. לוריאל ממשיכה לראות ברשתות הפארם את השותף המרכזי שלה, ואין בכוונתה לפעול לפתיחתה של רשת קוסמטיקה עצמאית".