אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

היעד של הום סנטר: תוך 3 שנים – 40% מהמכירות יהיו של המותג הפרטי

2011
קטגוריה: חדשות ישנות

הרשת הודיעה על רענון המותג הפרטי HOME, שאמור להיות זול בכ-15% מהמותגים המובילים בכל קטגוריה.

 

 

הום סנטר הודיעה אתמול על רענון המותג הפרטי והצבת יעד של ביצוע 40% ממכירות החברה תוך 3 שנים באמצעות המותג הפרטי – שאמור להיות זול בכ-15% מהמותגים המובילים בכל קטגוריה. כיום, כ-25% ממכירות הרשת הן מכירות של מותג פרטי.

עם זאת, המוצר הראשון שלה תחת המותג HOME לא ממש מוזיל את המחיר לצרכן. הום סנטר השיקה צבע תחת המותג הפרטי באמצעות חברת דלקול מקבוצת דלק, המייצרת עבורה את הצבע. אותה חברה מוכרת גם צבע תחת המותג שלה, קולורי, בחנויות הפרטיות. כך, בעוד 5 ליטר צבע לבן אקרילי של קולורי עולים כ-75 שקל בחנויות הפרטיות, הצבע של הום סנטר עולה 100 שקל לאותה כמות.

כשנשאל מנכ"ל הום סנטר, רביב ברוקמאייר, מדוע הרשת נכנסת תחילה לשוק הצבע, אמר כי "זה קטגוריה שנשלטת על ידי 2 מותגים חזקים עם רווחיות מוגבלת לרשת ויש לנו בפירוש עניין גם לשפר הצעת ערך לצרכן וגם לשפר את רווחיות הרשת". הום סנטר תנסה להגיע לנתח של 20% במכירות הצבע ברשת תוך שנה (מכירות הצבע ברשת עומדות על 70 מיליון שקל בשנה).

הום סנטר מייצרת כיום מחזור של מעל מיליארד שקל בשנה, וכשנשאל על רווחיות הרשת אמר ברוקמאייר, כי "הום סנטר היא אחת הקמעונאיות הרווחיות שיש בישראל".

על כוונה אפשרית להקטין את הסניפים על מנת להתחרות בחנויות השכונתיות השולטות בשוק ה"עשה זאת בעצמך" אמר ברוקמאייר, כי "אנחנו לא מתכננים או לא מתכוונים לפתוח חנויות שהם נישתיות. גם לא בקניונים או מקומות כאלה. יש לנו חנויות תחת הכותרת אקספרס, כ-3 במספר – אנחנו מתנסים בזה ונהנים מכל רגע”.