אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

home_center (1)

הום סנטר מסמנת את זירת הטמבוריות: עשויה לפתוח רשת חנויות קטנות בערים

2010
קטגוריה: חדשות ישנות

ברשת, שכבר בחנה בעבר מהלך דומה, מקווים להגיע באמצעותו לקהל חדש – וכעת מחפשים פורמט שיספק יתרון על-פני החנויות הפרטיות.

רשת הום סנטר, שבבעלות פישמן אחזקות, בוחנת הקמה של רשת חנויות קטנות בתוך ערים, שתתחרה בטמבוריות פרטיות (חנויות למוצרי "עשה זאת בעצמך").

מאחורי המהלך עומד רצונה של הרשת להגיע לקהלים שאינה מגיעה אליהם כיום. הום סנטר ואייס, שתי הרשתות הגדולות בשוק חומרי הבניין וה"עשה זאת בעצמך" בישראל, חולשות על נתח שוק הקטן מ-30%. יתר השוק מוחזק על ידי מאות חנויות קטנות. הום סנטר לא פועלת בערים ובעיירות רבות בישראל, ובכך מחמיצה קהל.

הרשת, המפעילה 41 סניפים בפורמט גדול, מגלגלת כמיליארד שקל בשנה. בנוסף לסניפים בישראל, היא מפעילה סניפים ברוסיה, קפריסין וסרביה. כמו כן מפעילה הרשת שלושה סניפים קטנים של הום סנטר אקספרס בגודל של 300-400 מ"ר ביפו, דיזנגוף סנטר ומגדלי תל אביב.

כעת בוחנת הרשת כניסה מסיבית יותר לתחום באמצעות רכישת טמבוריות קטנות, מכירת זיכיונות או הקמה של חנויות חדשות. הום סנטר בודקת כיצד לייצר פורמט שייתן לה יתרון על פני החנויות הקיימות. בעבר החליטה הרשת להשעות הקמה של פורמט דומה מכיוון שלא הצליחה למצוא נוסחה שתייצר לה רווחיות.

מסקירה של דן אנד ברדסטריט עולה כי ענף הטמבוריות בישראל הורכב בתחילה מחנויות שכונתיות קטנות בלבד, אך לפני כ-20 שנה החלו לחדור אליו רשתות כלבו, שזכו בהדרגה בנתחי שוק מתרחבים. בענף פועלות כיום חנויות שכונתיות רבות בגודל 20-80 מ"ר, שנמצאות בבעלות פרטית ומוכרות חומרי בניין ומוצרים לבית; שתי הרשתות הגדולות הום סנטר ואייס; ורשת רביעית של חנויות בפורמט גדול יותר, שנחשבות גם ליקרות מהטמבוריות הקטנות.

בנוסף לתחרות בין הרשתות הגדולות, קיימת תחרות נוספת בינן לבין רשתות השיווק המתמחות במכירת מזון, שהחלו בשנים האחרונות לשווק גם את מוצרי הענף (כמוצרי "Non Food").

להום סנטר תוכניות נוספות להתרחבות – באחרונה הגישה הרשת בקשה לקבלת רישיון MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) ממשרד התקשורת. עם קבלת הרישיון, הצפויה בימים הקרובים, מתכננת הרשת להקים פעילות סלולרית.

מהנהלת הום סנטר נמסר: "איננו מגיבים על תוכניות אסטרטגיות של החברה".