אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

"האסטרטגיה שלנו הפוכה מ־H&M"

2011
קטגוריה: חדשות ישנות
דוד חסן פתח את הסניף הראשון של 7 קמיצ'י בשנת 2000 ברומא. כיום הוא מוכר חולצות מכופתרות לגברים ב־30 מדינות בעולם. עכשיו גם בישראל.

 

 

מותגי האופנה הבינלאומיים ממשיכים לעשות עלייה לישראל. בקרוב ינחתו בארץ מותגי האופנה פוראבר 21 ואמריקן איגל, וגם בנטון ייכנסו מחדש לאחר שעזבו את ארץ הקודש לפני כעשור. אולם הם לא לבד: מותג איטלקי נוסף שכבר הגיע לישראל באחרונה הוא 7 קמיצ'י (7Camicie), המתמחה בחולצות מכופתרות לגברים.

חנות המותג הראשונה של הרשת מארץ הסטייל והמגף נפתחה בקומת המעצבים החדשה בקניון פתח תקווה, לפני כמה שבועות. יזם החברה הוא דוד חסן, איש

עסקים יהודי, יליד טריפולי, שחי באיטליה. 7 קמיצ'י נוסדה על בסיס החזון שלו: לאפשר לכל מי שרוצה לקנות חולצה מכופתרת במחיר ראוי לכל כיס. החנות הראשונה נפתחה בשנת 2000 בוויה דל קורסו שברומא, ומאז התפשט המותג ל־30 מדינות שבהן פועלות 300 חנויות. עד סוף 2011 שואפת החברה למנות 400 חנויות.

"האסטרטגיה שלנו הפוכה מזו של זארה או H&M. אחד החוזקים שלנו זה היכולת למכור בהיקפים גדולים בתוך חנויות קטנות", אומר חסן. "בישראל אנחנו מתכננים לפתוח חמש חנויות בשנה הקרובה, ולהגיע תוך חמש שנים ל־20 סניפים". לדברי מיכה יוגב, המנהל את פעילות קמיצ'י בישראל, יש לחברה חוזים שנמצאים לקראת חתימה עם קניון הזהב בראשל"צ וקניון סיטי באשדוד. "אנחנו מעוניינים לפתוח חנות בעזריאלי בתל אביב או בקניון איילון אבל לא ברמת אביב", הוסיף יוגב, "אנחנו לא רוצים להצטייר כמותג יוקרה, אנחנו לא פולו ראלף לורן".

איך תתמודדו מול מותגים שנותנים מענה אופנתי שלם, בזמן שאתם מציעים חולצות בלבד?

חסן: "בעבר מכרנו את כל המוצרים, אבל ראינו תמיד שאנשים באים אלינו בגלל החולצה. אנחנו מעדיפים שאנשים ילכו לטוטאל לוק בחנויות אחרות אבל יבואו אלינו בשביל החולצה הייחודית. קמיצ'י מתמחה בפריט אחד, בשטחים קטנים, אבל עם מגוון רחב".

ב זיכיון למותג בישראל מחזיקים אנשי העסקים אלברט עמית מחברת יובלים, שמחזיק 50%, ושני שותפים נוספים — רועי גורן ומנדי בסטומסקי – שכל אחד מחזיק בבעלות על 25% מהחברה. בארץ כמו בחו"ל ימוצב המותג מתחת למותגי־על יוקרתיים, ורמות המחירים שלו הן 250–450 שקל לחולצה. לדברי יוגב, "החברה צופה כי תגיע למחזור מכירות של 200 אלף שקל בחודש בכל חנות".

המחירים שלכם לא זולים בהשוואה למתחרים.

"H&M ואנחנו זה לא אותו שוק. שם פונים לאנשים שלא רוצים לשלם הרבה כסף ולא משנה להם האיכות. המחירים שלנו יותר יקרים מאחרים, אבל זולים ביחס לאיכות שלהם. המוצר שלנו לא יקר ביחס למותגים עולמיים ברמות האיכות שלנו. מול זארה אנחנו יודעים להתמודד, אבל קהל של 4 ב־100 זה לא קהל היעד שלנו".

לפני שנה וחצי החלה 7 קמיצ'י למכור גם חולצות לנשים. לישראל הגיעה עד כה רק קולקציית הגברים, אבל משלוח של חולצות נשים כבר נמצא בדרך. "התחלנו עם 20% ייצור עבור נשים, אבל היתה דרישה", מסביר חסן את התפתחות המותג. "אני מעריך שבקרוב תחום חולצות הנשים יהווה 50% מהמכירות. זה לא יבוא על חשבון מכירות הגברים אלא יביא לגידול במכירות. נשים נכנסות אלינו לבצע קנייה לבעל שלהן וקונות גם לעצמן".