אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

delta1 (2)

דלתא מפסיקה לפתח את רשת בגדי הילדים

2012
קטגוריה: חדשות ישנות
חברת ההלבשה תפתח 14 חנויות במחצית 2012 בלי חנות דלתא קידס. בעל השליטה אייזק דבח: הפעילות עובדת טוב יותר בחנויות המאוחדות

 

 

דלתא מפסיקה לפתח את תת־הרשת דלתא קידס כרשת נפרדת. כך עולה מדבריהם של אייזק דבח, בעל השליטה בדלתא, וצביקה שווימר, המנכ"ל הנכנס של דלתא ישראל. החברה הציגה אתמול (ג') תוצאות כספיות חיוביות לסיכום 2011 – למרות השחיקה ב רווח התפעולי של פעילות ההלבשה הבסיסית בארה"ב וקיפאון ברווח התפעולי בישראל. כמו כן הציגה דלתא לראשונה תחזיות ל־2012, כחלק מרצונה להגיע בתוך שנתיים למסחר בבורסת נאסד"ק.

לדברי דבח, אחרי שרשת הילדים הושקה כרשת נפרדת בפברואר 2011, הגיעו בדלתא למסקנה כי הפעילות עובדת טוב יותר תחת החנויות המאוחדות למותג דלתא, המציעות מוצרים לכל המשפחה. כעת מתכננת החברה לפתוח 14 חנויות דלתא חדשות במחצית הראשונה של 2012, כשאף אחת מהן לא תהיה חנות קידס. בחברה לא פוסלים פתיחת חנויות קידס נוספות, אך יעשו זאת רק במיקומים שבהם אי אפשר יהיה לפתוח חנות דלתא המאגדת את כל מוצרי החברה.

דבח הגדיר את המוצרים החדשניים (למשל פריטי ספורט מתקדמים) של דלתא כ"לב ומנוע הצמיחה המרכזי שלנו. כל המוח שלנו נמצא פה, בכרמיאל. זה הנשק הסודי שלנו. החוכמה היא איך לקחת את המוח מכאן לאתרי ייצור זולים יותר בעולם". דבח הוסיף שהמטרה של דלתא היא להקטין עוד את הייצור בישראל. למרות דבריו של בעל השליטה, המכירות לפלח השוק העליון – שאליו מכוונים המוצרים החדשניים של דלתא – מהוות רק 33% מכלל הכנסות החברה.

המכירות של דלתא ב־2011 צמחו ב־9% לעומת השנה הקודמת והגיעו ל־678.8 מיליון דולר; הרווח התפעולי זינק ב־28% ל־39.7 מיליון דולר. המגזר שתרם לשיפור ברווח התפעולי הם המוצרים החדשניים בעולם שדלתא מוכרת ללקוחות כמו ויקטוריה'ס סיקרט ונייקי.

מגזר המוצרים החדשניים הציג זינוק של 77% ברווח התפעולי השנתי ל־28.2 מיליון דולר. מנגד, הפעילות בישראל הציגה קיפאון ברווח התפעולי למרות הקמת הרשת החדשה לילדים.

בפעילות ההלבשה הבסיסית בארה"ב, שם סבלה דלתא מעליית מחירי הכותנה, חלה ב־2011 צניחה של כ־50% ברווח התפעולי ל־3 מיליון דולר בלבד. באותה שנה הציגה פעילות זו שיעור רווחיות תפעולית של כ־1%, ולדברי דבח, שיעור זה צפוי להשתפר עד ל־3%–4%.