אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

menta1

גם מנטה רוצה להיות סופרמרקט: דלק מקימה רשת מרכולים

2010
קטגוריה: חדשות ישנות
החברה מתכננת לפתוח עד סוף שנת 2011 עשרה סניפי "מנטה מרקט" בהשקעה של 10 מיליון שקל, ובוחנת כניסה גם לתחום בתי הקפה.

 

 

חברת דלק ישראל מרחיבה את הפעילות הקמעונאית באמצעות הקמת רשת מרכולים, תחת המותג "מנטה מרקט". ל"כלכליסט" נודע כי עד סוף 2011 תפתח דלק עשרה סניפים בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל. גודלן של החנויות ינוע בין 250 ל־400 מ"ר. עד כה הפעילה החברה מרכול אחד בבאר יעקב, שהוקם לפני שנה והיווה פיילוט למהלך.

לפני שלושה ימים פתחה החברה את הסניף השני בצומת הכפר הירוק. "אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך לבחינת הרחבת פעילות חנויות הנוחות לסופרמרקטים שימכרו את כל מוצרי המכולת, מוצרי מזון קפואים, מוצרים לבית ומוצרי עשה זאת בעצמך", מסר ל"כלכליסט" אבי בן אסייג, מנכ"ל דלק ישראל, והוסיף כי החברה בוחנת גם כניסה לתחום בתי הקפה במתחמים קמעונאיים.

לדברי בן אסייג, בתי קפה של הרשת יוקמו במתחמים של 400 מ"ר ומעלה, ורק במקומות שבהם מפעילה החברה תחנת תדלוק או בתחנות רכבת: "אנחנו מתכננים להקים בתוך 14 חודשים עד 20 מתחמים כאלה. השקעה בכל נקודה בשטח של 400 מ"ר יכולה להגיע למיליון דולר ובמתחם של 1,000 מ"ר ההשקעה היא 5 מיליון דולר". כיום מפעילה החברה מתחם אחד שכולל בית קפה, שמופעל באמצעות זכיין, בהוד השרון. "עוד לא החלטנו אם זה יהיה תחת המותג הפרטי, אבל המגמה היא למנף את המתחם הקמעונאי", אמר בן אסייג.

דלק ישראל הודיעה אתמול על הרחבת עולם הקפה "מנטה Premium Coffee" בחנויות הנוחות שלה, ועל השקת תחום הקפה תחת המותג הפרטי. החברה השקיעה 10 מיליון שקל במהלך של מיתוג הקטגוריה בסניפים, ובהשקת מוצרים נלווים לקפה (תוצרת חברת מאורו האיטלקית) תחת המותג הפרטי. לאחרונה הודיעה קבוצת פז, המפעילה את חנויות yellow, על השקעה של 20 מיליון שקל במתחמי הקפה בחנויות הנוחות. במסגרת המהלך בנתה החברה מתחמי קפה במודל של חנות בתוך חנות בחלק מהסניפים, ואף החלה לשווק מכונות קפה ביתיות.

לדברי בן אסייג, מחזור המכירות של קפה בכלל חנויות הנוחות של חברות הדלק מגיע ל־60 מיליון שקל בשנה. "כיום נמכרות במנטה 200 אלף כוסות קפה בחודש והחברה צופה גידול של 35% בשנה הבאה", אמר. עוד מסר אסייג כי "דלק ישראל חוותה שחיקה ב רווחיות בשנה האחרונה כתוצאה מהתחרות המואצת בענף, וביצעה כמה פעולות לשיפור שולי הרווח, כגון שימת דגש על מדיניות מחירים, הנחות, שיפור השירות והשתתפות במועדוני לקוחות, מגמה שתימשך גם בשנה הבאה".