אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

golf_logos

גולף רוכשת את בלו בירד ב־10 מיליון שקל

2010
קטגוריה: חדשות ישנות

אתמול בצהרים הודיעה גולף לבורסה על מו"מ לרכישת רשת בגדי הגלישה בלו בירד – בערב סוכמה העסקה. גם לי קופר מקבוצת קונספט שיווק על המדף.

 

 

רשת גולף סיכמה על רכישת רשת בגדי אופנת הגלישה בלו בירד תמורת 10 מיליון שקל. כך נודע ל"כלכליסט". אתמול בצהרים הודיעה גולף לבורסה כי היא מנהלת מגעים עם בלו בירד לרכישתה, ומאוחר יותר בערב סוכמו פרטי העסקה. בעלי השליטה החדשים של בלו בירד, דוד עיני מ־UMI ורו"ח חיים אסייג, הציעו לגולף לרכוש את רשת האופנה תמורת 14 מיליון שקל. בגולף הציעו מנגד 8 מיליון שקל, ולבסוף כאמור סוכם על מחיר של 10 מיליון שקלים.  

גולף מעוניינת לרכוש את בלו בירד כדי להרחיב את תחום ההלבשה שלה גם לאופנת צעירים ובני נוער. בעוד רשת הבגדים גולף פונה לקהל יעד של בני 25–45, בלו בירד מתמקדת בבגדי גלישה, ספורט ואופנה לקהל יעד של גילאי 15–25. לרשתות הבגדים המתחרות, כמו רנואר והוניגמן, כבר יש רשתות אופנה נפרדות לצעירים – TNT להוניגמן ו-TWENTYFOURSEVENלרנואר. כאשר תיחתם העסקה סופית, בלו בירד תצטרף למותגי האופנה בבעלות קבוצת גולף, ובהם: פולגת, מקס מורטי, אינטימה וספרינט. מחזור המכירות של קבוצת גולף ב־2009 עמד על 342.2 מיליון שקל, וצירופה של בלו בירד צפוי להגדיל את מחזור המכירות בכ־60 מיליון שקל נוספים.

הקונספט: למכור

רשת בלו בירד היא חלק מקבוצת מותגי הבגדים קונספט שיווק, המפעילה גם את רשת לי קופר ואת רשת בגדי ההלבשה התחתונה אקספוז. כל רשתות הבגדים האלה עומדות למכירה זה כארבעה חודשים – מאז מכר בעל השליטה המקורי ומייסד הקבוצה, גידי גולדפינגר, 60% מהבעלות בה לעיני ולאסייג. ביוני מכרו הבעלים החדשים את המותג OVATA RHUS לאנשי העסקים כרמל רפאלי ואבנר יהודאי. בד בבד החלו עיני ואסייג לחפש קונים לאקספוז, לבלו בירד ולבסוף למותג הדגל – לי קופר. שלשום נודע כי בעלי השליטה הדיחו את גולדפינגר מתפקיד היו"ר, ועל פי הערכות הם במגעים לרכוש את אחזקותיו בקבוצה.

גולדפינגר נאלץ למכור לפני ארבעה חודשים את השליטה בקבוצת קונספט שיווק בעקבות עזיבתה של קרן פימי את השותפות, לאחר שרשמה בגינה הפסד של 30 מיליון שקל על רקע המשבר הכלכלי ב־2008. לי קופר, שנכנסה לפעילות במזרח אירופה רגע לפני תחילת המשבר, מצאה את עצמה בעקבותיו עם סניפים ריקים וחוב של כ־80 מיליון שקל. במזרח אירופה נסגרו 45 חנויות, ובישראל שש חנויות נוספות. למרות החובות, גולדפינגר היה אופטימי באשר לאפשרות לשקם את הרשת, ובראיון ל"כלכליסט" באפריל השנה אמר: "אני מאמין כי החברה תחזור להיות רווחית כבר השנה. מי שהספיד אותנו יאכל את הכובע". כעת נאלץ גולדפינגר לצפות מבחוץ כשהקבוצה שהקים נמכרת, מותג אחר מותג.