אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

golflogos1

גאפ ו- H&M שחקו את רווחיות גולף

2011
קטגוריה: חדשות ישנות
רשת האופנה וכלי הבית סובלת מירידה בהכנסות, ב רווח התפעולי וברווח הנקי, שעמד ב־2010 על 78 מיליון שקל בלבד. כלכלני פסגות: מעבר מייצור בסין לייצור בפיליפינים ובבנגלדש יפחית עלויות, אך ברבעון הראשון צפוייה להיות נסיגה בכל סוגי הרווח.

 

 

בבית ההשקעות פסגות מאוכזבים מהד"וחות השנתיים שפרסמה גולף, וצופים המשך שחיקה ברווחיות החברה גם ברבעון הראשון של 2011. גולף דיווחה בתחילת החודש על שחיקה של 1.2% בהכנסותיה ל־653 מיליון שקל, ועל ירידה של כ־11% ברווח הנקי, שעמד בשנה החולפת על כ־78 מיליון שקל.

כעת אומר האנליסט טל שיריזלי מפסגות כי "תוצאות הרבעון הראשון צפויות להצביע, להערכתנו, על נסיגה בכל רמות הרווח תוך שחיקה מהותית בשולי הרווח הגולמי והתפעולי. ביצועי הרבעון ייפגעו כתוצאה ממכירות סוף העונה. בניגוד לרבעון המקביל אשתקד, מכירות חג הפסח יבוצעו רק ברבעון השני". כמו כן מציינים בפסגות כי תוצאות בלו בירד, שרכישתה הושלמה על ידי גולף בדצמבר 2010, יכבידו אף הן על שורת הרווח.

בשנה החולפת סבלה גולף ממזג האוויר החם יחסית לחורף, שפגע במכירות של פריטים יקרים יחסית כמו מעילים וסוודרים וכן שמיכות בגולף אנד קו. כלכלני פסגות מציינים כי שיעורי הרווח לפריטים אלה בשנת 2010 בגולף עמדו על שיעורי רווח של סוף עונה – עקב מכירות חלשות וחוסר יכולת של החברה להפחית הוצאות בהתאם. במקביל, המחצית הראשונה של החברה בשנת 2010 נפגעה בשל פסילה של מלאי שנבעה מבעיות איכות.

כלכלני פסגות מציינים כי חדירת הרשתות הבינלאומיות GAP ו־H&M לישראל פגעה בגולף, בעיקר משום שנמנע ממנה להעלות מחירים. במקביל עלו עלויות הייצור של גולף, בין השאר על רקע עליית שכר העבודה בסין – שם מבוצע רוב הייצור של הרשת.

על פעילות בלו בירד, שנרכשה תמורת 11.4 מיליון שקל (ללא מלאי), אומרים בפסגות כי היא מייצרת רווחיות גולמית גבוהה יותר מהרווחיות הגולמית של גולף, אך פעילות בלו בירד עדיין מפסידה בשורת הרווח התפעולי, וכלכלני בית ההשקעות צופים כי תעבור לרווח רק במחצית השנייה של 2011.

עוד מציינים בפסגות כי גולף מתכננת להפחית את התלות בסין כגורם ייצור מרכזי ולהעביר חלקים מהייצור לפיליפינים ולבנגלדש. כמו כן, כדי להוריד עלויות ייצור מתכננים בגולף להתקשר ישירות עם יצרנים ולחסוך את עמלות סוכני התיווך. בפסגות מעריכים כי צעד זה יכול לחסוך לעתים עד 30% בעלויות הייצור. במקביל, בפסגות מעריכים כי גולף תשתמש יותר בחומרים כמו ויסקוזה ופוליאסטר כדי להוזיל עלויות.

למרות הצעדים של הרשת להוזלת עלויות, בפסגות צופים כי עלויות הייצור של גולף יעלו במחצית השנייה של 2011 ב־10%–20%, מה שיקשה על החברה לשפר רווחיות. כמו כן מציינים בפסגות כי גולף תיפגע מהעלאת שכר המינימום בישראל, שיעלה ב־3 מיליון שקל את ההוצאות התפעוליות השנתיות של החברה.

כמו כן, התחרות בשנה הקרובה לפעילות גולף צפויה רק להתעצם, עם המשך חדירת מותגי אופנה בינלאומיים לישראל, וכן תחרות בתחום מוצרי הבית מצד רשתות כמו פוקס הום שמרחיבה פריסה. גולף מפעילה כיום 259 חנויות – 60 חנויות גולף, 26 חנויות פולגת, 45 אינטימה, 25 בלו בירד, 10 ספרינט, 12 מקס מורטי (נעליים), 52 גולף אנד קו ו־28 גולף קידס וגולף בייבי.