אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

big

ביג משקיעה 400 מיליון שקל בבניית BIG FASHION אשדוד

2013
קטגוריה: חדשות ישנות

תציע מודל שכירות חדש שיתבסס על 12% מה פדיון, בתוספת דמי ניהול של 35 שקל למ"ר, וזאת ללא דמי שכירות מינימליים ■ חי גאליס, סמנכ"ל ניהול ושיווק בביג מרכזי קניות: "לסי מול, לקניון הסיטי ולקניון לב אשדוד יהיה קשה בחיים"‏
‎‎קריסתן של רשתות אופנה, והעובדה שגם היום עסקים רבים בקניונים נמצאים בקשיים פיננסיים שעלולים להכריע את עתידם, לא נעלמה מעיני חברת ביג מרכזי קניות, שהכריזה היום (ג') על מודל שכירות חדש ותקדימי בענף הקניונים בישראל.‏

‏ביג מציעה לשוכרים בקניון העתידי ‏BIG FASHION‏ אשדוד מסלול שכירות שיתבסס על 12% מהפדיון, בתוספת דמי ניהול של 35 שקל למ"ר, וזאת ללא דמי שכירות מינימליים.‏

‏לדברי מנכ"ל ביג מרכזי קניות, איתן בר-זאב, שהציג את מסלול השכירות החדש בכנס להשקת השיווק של ‏‏BIG FASHION‏ אשדוד, המסלול מבטיח לעסקים תשלום שכירות של פחות מ-15% מהפדיון. למעשה, מדובר במסלול המציע לשוכרים חלוקת סיכונים.

‏מודל השכירות הקיים בכל הקניונים כיום קובע דמי שכירות מינימליים למ"ר לחודש וקובע חלופת פדיון, קרי אחוזים מהמחזור, תוך התניה שהשוכר ישלם את הסכום הגבוה מבין השניים.

מודל זה מבטיח לקניונים מראש תשואה גבוהה, וכן מבטיח להם את הגדלתה בכל פעם שעסק מצליח. במילים אחרות, הקניונים מבטיחים לעצמם חלוקה ב רווחים של עסקים מצליחים, בעוד שהם אינם נוטלים כל חלק בסיכון.

‏בר-זאב אומר כי השוכרים יוכלו לבחור בין המסלול החדש למסלול השכירות הישן הנהוג כיום. "נדאג בכל דרך אפשרית לתמוך בלקוחותינו השוכרים, שלרבים מהם קשר רב-שנים עם ביג במרכזיה השונים. המודל שבמסגרתו ביג מוותרת על שכר הדירה והלקוחות משלמים רק 12% מהפדיון, מוזיל את עלויות שכר הדירה המקובלות בקניונים ובמרכזי הקניות בישראל בכ-50%", אומר בר-זאב. ‏

‏המסלול החדש שמציעה ביג תקף לביג פאשן אשדוד בלבד ולא למרכזים האחרים של החברה.

לדברי חי גאליס, סמנכ"ל ניהול ושיווק בביג מרכזי קניות, "ברוב הקניונים השוכרים נמצאים בעומסים של 15% ויותר מהפדיון כדמי שכירות, לפני דמי ניהול. הקניון הזה הולך להיות מהמובילים בארץ, ולכן אנחנו בטוחים שב-12% מהפדיון השוכרים יעשו מספיק כסף כדי שהם יהיו מרוצים. עם זאת, לא בטוח שרשת שמאמינה בעצמה, שווה לה ללכת במסלול הזה".

‏גאליס הוסיף כי "‏BIG FASHION‏ יהרוג את כל הקניונים האחרים באשדוד – חוץ מהסטאר סנטר, שהוא פאוור סנטר מצוין בפני עצמו. ייווצרו בעיר שני שחקנים חזקים, כשלסי מול, לקניון הסיטי ולקניון לב אשדוד יהיה קשה בחיים".

‏גאליס אמר עוד כי "בטווח של פחות מ-15 דקות נסיעה יש אוכלוסיית יעד של חצי מיליון איש. כיום, אנשים ביישובי המעטפת לא נכנסים לאשדוד, ואלינו הם יגיעו בגלל המיקום של הקניון כמתחם לייף סטייל".

‏‎‎‏100 חנויות אופנה

‏‎‎ביג תשקיע 400 מיליון שקל בבניית ‏BIG FASHION‏ אשדוד, שיוקם על קרקע של 60 דונם הממוקמת בכניסה הדרומית של העיר אשדוד, בסמוך לתחנת הרכבת. הקניון, שייפתח באביב 2015, ישתרע על שטח מסחרי של 24 אלף מ"ר ויכלול 2,000 מקומות חניה.

בקניון יפעלו יותר מ-100 חנויות אופנה, מסעדות ובתי-קפה, וביניהם ‏‏H&M‏ (חנות ראשונה באשדוד), קסטרו ופוקס. כמו כן, יכלול הקניון קומפלקס של עשרה אולמות קולנוע, לרבות אולם ‏VIP‏, שישתרע על שטח של 3,500 מ"ר ויופעל על-ידי חברת סינמה סיטי. ‏

‏בביג אומרים כי על בסיס סקר שערכה החברה, פוטנציאל ה מבקרים בבית-הקולנוע נאמד ב-680 אלף כרטיסים בשנה.‏ היזמים מוסיפים כי בכוונתם להביא למתחם את המסעדות המובילות בתל-אביב וגם נציגות של שוק האוכל של מיכל אנסקי.

‏העיר אשדוד היא העיר החמישית בגודלה במדינת ישראל, עם כ-230 אלף תושבים. מרכז הקניות המוביל בעיר היום הוא סטאר סנטר שבבעלות חברת מנופים פיננסים. ‏

עוד יצוין כי גם חברת בריטיש-מליסרון מחזיקה בקרקע מסחרית באשדוד, אך תחילת הבנייה של ‏BIG FASHION‏ אשדוד מעמידה סימן שאלה תחת הכוונה של חברת בריטיש ישראל לבנות בעיר קניון.

מדובר ביחידת קרקע של האחים ישראל, שחברת בריטיש רכשה אופציה להיכנס אליה כשותפה ואף שילמה עבורה פיקדון. עם זאת, ליחידת הקרקע אין תב"ע מאושרת. בעבר היו הערכות כי החברה הראשונה שתצא לבנייה היא זו שגם תקים מרכז בפועל, כשהחברה השנייה תיסוג מהתוכנית.

חברת ביג מרכזי קניות , שבשליטת יהודה נפתלי, נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.45 מיליארד שקל. ‏לחברה 43 נכסים מניבים, 17 מתוכם בישראל, רובם מרכזי קניות פתוחים (פאוור סנטרים).‏

לדברי בר-זאב, התוכנית היא להתרחב ל-25 מרכזי מסחר בישראל.