אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

בזכות הגשם: עלייה של עשרות אחוזים במכירות האופנה בקניונים

2011
קטגוריה: חדשות ישנות

אחרי חודשים קשים עקב המחאה החברתית, גשמי נובמבר הציפו את הקניונים ב מבקרים, ובחנויות נרשם מחסור במלאי. "רשתות מכרו בשלושה שבועות את מה שתיכננו למכור בחודש"

 

מזג האויר הסוער הפתיע את רשתות האופנה והקניונים, והביא לגידולים של עשרות אחוזים במכירות ולמחסור במלאי בחנויות – כך עולה מבדיקת TheMarker.

לדברי משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת מליסרון, "יש היסטריה בחנויות. אין סחורה וכל המעילים והמגפיים נמכרו. אנחנו מדברים על עלייה של 30%-60% במכירות". גם בקבוצת עזריאלי מדווחים על גידול במכירות האופנה. לדברי מנכ"ל הקבוצה, פאר נדיר, החודש צפוי להתסיים עם גידול של 25% במכירות. "רשתות מסוימות מכרו בשלושה שבועות את מה שתיכננו למכור בכל החודש", סיפר נדיר.

בחברת אריאל פרומול, המנהלת בין היתר את קניון רמות בירושלים, מול זכרון ומרכז ויצמן בתל אביב מספרים על עלייה של 40%-50% במכירות האופנה לעומת נובמבר 2010. לדברי המנכ"ל עופר שחטר, "בשנה שעברה בנובמבר לא היה גשם. השנה החורף הכה במלוא עוצמתו והרשתות לא היו מוכנות ל ביקושים. אנשים קונים עכשיו יותר גם בגלל שבחודשי המחאה הם צימצמו את הקניות, ועכשיו נוצר להם צורך אמיתי".

גל המכירות תפס את רשתות האופנה אחרי חודשים לא פשוטים שעברו עליהן. "אוגוסט היה חלש מאוד בגלל המחאה וספטמבר, שהיה חיובי, לא פיצה עליו", אומרת מנכ"לית קבוצת גולף אילנה קאופמן. "גם עכשיו אנחנו רואים שאנשים קונים רק את מה שהם צריכים". שחטר מסכים כי, "זו לא יציאה מהמשבר, אבל בהחלט לא ראינו נובמבר כזה בשנים האחרונות".

ברשתות האופנה אומנם מרוצים, אך לגידול במכירות עשויות להיות משמעויות פחות משמחות עבור הצרכנים. "אני מניחה שנראה פחות מכירות סוף עונה השנה לעומת שנים קודמות", אומרת קאופמן. "מכירות סוף העונה יהיו בהיקף קטן יותר, הן יחלו מאוחר יותר ויחולו על מספר מצומצם של פריטים בגלל שלא יישאר מלאי".

כבר כעת מדווחים ברשתות על מחסור במלאי בפריטי החורף, שעשוי להתגבר. "מאחר שאנחנו מייצרים בישראל אנחנו מצליחים למלא את החוסרים – אבל 95% מהייצור של מעילים וסריגים בישראל נעשה במזרח הרחוק ותחזית הרכש בחורף שמרנית וזהירה כך שבדצמבר צפוי מחסור ברשתות האופנה", אומר אבי מלכה, בעלי הרשתות ml וג'אמפ, המספר על גידולים של 20% במכירות בנובמבר עד כה.