אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

בהשראת טסקו: קבוצת אלון תקים תחנות דלק וחנויות נוחות תחת המותג מגה בול

2011
קטגוריה: חדשות ישנות
בלעדי שתי תחנות כבר מותגו באחרונה כפיילוט בהשקעה של 6 מיליון שקל, ושתיים נוספות ימותגו עד סוף השנה בהשקעה דומה.

קבוצת אלון, הבעלים של רבוע כחול מפעילת מגה ותחנות הדלק דור אלון, תקים מתחמים משולבים של תחנות דלק וחנויות נוחות בפריסה ארצית – כך נודע ל-TheMarker. המתחמים החדשים ימותגו תחת השם מגה בול, רשת הדיסקאונט של רבוע כחול, ויפעלו בסמוך לסניפים קיימים של מגה בול.

הקבוצה השיקה באחרונה פיילוט והקימה שתי תחנות משולבות בהשקעה של 6 מיליון שקל בבת ים ובראש העין, על קרקעות של מגה ובסמוך לסניפי מגה בול. עד סוף השנה צפויה הקבוצה להקים שני מתחמים נוספים, מהם אחד בחוף שמן בחיפה, בהשקעה של 6 מיליון שקל נוספים. אם הפיילוט יתברר כהצלחה תקבע הקבוצה ב-2012 את קצב המשך הפריסה.

כיום מפעילה קבוצת אלון תחנות דלק תחת השם דור אלון ולצדן חנויות נוחות תחת השם אלונית. מחירי המוצרים בחנויות הנוחות החדשות יהיו אלה הנקובים בסניפי רשת מגה בול, הנמוכים ממחירי אלונית. לעת עתה, מחירי הדלק בתחנות המשולבות יהיו זהים למחירי הדלק בתחנות הרגילות של דור אלון.

את הסיוע בהקמת המתחמים החדשים ותפעולם מקבלת קבוצת אלון מחברת דור אלון, המספקת ידע מקצועי מעולם הדלק וחנויות הנוחות, לצד סיוע לוגיסטי בגיוס עובדים, רכישת דלק וניהול תשתיות.

נראה כי קבוצת אלון מבקשת לבצע מהלך דומה לזה של רשתות מזון גדולות בעולם, בהן טסקו הבריטית וקרפו הצרפתית, המפעילות גם הן מתחמים קמעוניים המשלבים היפרמרקט גדול, תחנת דלק וחנות נוחות תחת מותג מוכר לצרכן. במדינות כמו בריטניה רוב חנויות הנוחות פועלות כסופרמרקטים קטנים המופעלים על ידי רשתות המזון הגדולות וממותגים תחת שמן, ולא קיימות כמעט חנויות נוחות תחת מותג נפרד של תחנות דלק.

לדברי גורמים בתחום הקמעונות, המודל החדש עשוי לייצר כמה בעיות לקבוצת אלון, בהן קניבליזציה של המותג דור אלון. כמו כן, הקבוצה עשויה להיפגע בזירת המחיר שכן המחירים בחנויות הנוחות של תחנות הדלק המשולבות יהיו נמוכים מאלה המוצעים כיום בחנויות הנוחות של אלונית.

"ייתכן שמדובר בבחינה של תהליך שבסופו הם יחליטו להפוך את כל תחנות הדלק מ'דור אלון' ל'מגה בול' – ולדעתי זה יהיה מהלך הגיוני מאוד מצדם", אמר גורם בכיר באחת מרשתות המזון הגדולות. "דור אלון אינו מותג חזק בדלק ועדיף למחוק אותו ולהפוך את תחנות הדלק ואת חנויות הנוחות ל'מגה בול' או 'מגה דלק'. המותג 'מגה' מוכר יותר ועדיף לתחזק מותג אחד מאשר שניים".

קבוצת אלון של דודי ויסמן פועלת בתחום קמעונות המזון, הדלק, הנדל"ן וקמעונות הלא-מזון עם מחזור מכירות שנתי של כ-31 מיליארד שקל. הקבוצה מפעילה את רשתות מגה בפריסה של 220 סניפים בכל רחבי הארץ, 186 תחנות דלק של דור אלון, 130 סניפי אלונית ו-45 חנויות של AM:PM. בתחום הלא-מזון פועלת החברה באמצעות קבוצת BEE, המפעילה את רשתות נעמן, ד"ר בייבי, כפר השעשועים, ורדינון, הכל בדולר וששת, עם 280 חנויות בסך הכל. בתחום הנדל"ן פועלת החברה באמצעות החברה הבת, רבוע כחול נדל"ן.

מקבוצת אלון לא נמסרה תגובה.