אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

flormar-logo

איפור בזול: Flormar בישראל, גולברי תקים רשת חדשה

2013
קטגוריה: חדשות ישנות

רשת האיפור הבינ"ל פתחה סניף ראשון בקניון עזריאלי, אחד מ-25 שייפתחו בארץ. המוצרים מיוצרים במפעל בבעלות משפחה יהודית בטורקיה. המחירים: 199-10 שקל. "נגיע ל-15% משוק האיפור בישראל". גם גולברי תשיק רשת איפור זולה עוד יותר. המחירים: ליפגלוס ב-4.5 שקלים, מסקרה ב-11.90 שקל

רשת האיפור הבינלאומית Flormar (פלורמר), פתחה סניף ראשון בקניון עזריאלי, אחד מ-25-23 סניפים שהיא מתכוונת לפתוח בישראל. הרשת, בבעלות תאגיד הטיפוח הצרפתי איב רושה ואיש העסקים הטורקי יהודי סם סנביי, מחזיקה 3,000 סניפים ברחבי העולם ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך ב-100 מיליון דולר בשנה. במקביל לפתיחה בעזריאלי, נפתחה לאחרונה גם חנות ראשונה של הרשת בניו יורק.
החנות בעזריאלי מזכירה חנויות של רשתות כמו מאק, בובי בראון ואיל מקיאג', בהן כל המוצרים שייכים למותג אחד בלבד (MONOBRAND). לאחרונה נסגרה רשת מדינה מילאנו שהחזיקה גם היא חנויות מסוג זה. בחנות Flormar למעלה מ-800 פריטי ותכשירי איפור.
"כל חנות תגלגל מחזור של 500-300 אלף שקל לחודש, תלוי בגודל שלה", אמרה ל-ynet זהבה ציפר, מחברת אוז קוסמטיקס, זכיינית המותג בארץ, שבבעלות מש פחתה גם חברת המזון ענבי ציון. "המטרה שלנו היא להגיע ל-15% מהשוק".
לא זולים לעומת WOW, אבל יותר זולים ממאק
המחירים ברשת מוגדרים כ-value for money – כלומר בצד הנמוך של הסקאלה, אך לא הנמוך ביותר – 199-10 שקל לפריט. אלה מחירים גבוהים ממחירי רשת WOW למשל. "לעומת מאק, אנחנו מוכרים בשליש מחיר אם לא יותר מכך, אולי רבע מחיר", טוענת ציפר.
"אנחנו לא נכנסים למשבצת קיימת. אין משהו בישראל שאפשר להשוות אליו את הקונספט שלנו. זה קונספט חדש, שהתחיל באירופה לפני 3 שנים ומתפשט כל העולם – חנויות עצמאיות של מותג אחד, שמוכרות מוצרי איפור במחירים נגישים".
רשת WOW קוסמטיקס זולה יותר.
"הם מוכרים גם מוצרים שאינם קשורים לאיפור. זו רשת שנמצאת בנישה אחרת, שפונה לקהל אחר. אצלנו חוויית הקנייה שונה לגמרי, התצוגה אחרת, הכל מעוצב, נראה כמו חנות ממתקים, אך המחירים נמוכים. למרות שהמחירים שלנו נמוכים, התחושה היא לא של משהו זול.
"חוויית הקנייה אצלנו גם שונה מחוויית הקנייה בסופר-פארם, שם כל מותג מוגבל ביכולת הצגת המוצגים שלו. בפלורמאר פיצחו איזה קוד נשי, של קהל שרוצה את תחושת המגוון, הצבע".
"מאק פונה למאפרים אנחנו פונים לכולם"
לפי ציפר ב-2014 ייפתחו בין 4 ל-5 סניפים "הסניפים הבאים ייפתחו בגרנד קניון בב"ש ובמלחה בירושלים", היא מצהירה. "אחרי כן נפתח גם בקיריון ובקניון הגדול בפ"ת".
אתם לא חוששים מהכישלון של מדינה מילאנו?
"מדינה מילאנו התקיימו במשבצת אחרת לגמרי שדומה יותר למאק ואיל מקיאג'. הם היו קיימים הרבה שנים והבעיות נבעו מזה שהמותג קיפל את עצמו מישראל. אצלם זו חוויה של חנות בוטיק אצלנו של חנות ממתקים".
מאק מיוחדים בקולקציות מיוחדות ובשיתופי פעולה עם סלבריטאים.
"גם לנו יהיו השקות של קולקציות. יש לנו תמיד צבעים חדשים, מגוונים חדשים וכן גאדג'טים כמו מסקרה מסתובבת. אנחנו פחות מתעסקים בשת"פים. מאק פונה למאפרות מקצועיות, אנחנו פונים לקהל הרחב. לא בהכרח למאפרים ולא בהכרח לנערות – לכולן".
חוויית הקנייה מביאה צרכנים לקנות יותר פריטים
הסניפים בארץ יהיו בגודל קטן עד בינוני, לכ לא בכולם יוצע מלוא המגוון של הרשת, כפי שהוא מוצג בחנויות בצרפת למשל. החנות בעזריאלי, משתרעת על פני שטח של 40 מ"ר בלבד. "זה כדי לבחון את התגובה של השוק", היא מסבירה. "החנות הבאה שתיפתח בארץ, תהיה בגודל 60 מ"ר. בחו"ל יש גם חנויות בגודל 100 מ"ר".
חלק מהמוצרים בחו"ל לא יגיעו לארץ?
"גודל החנות לא מאפשר את הבאת את כל המגוון. הכנסנו כל מה שהחנות יכולה להכיל. ל-Flormar יש 600 גוונים של לקים, כמעט כולם בארץ, אך ויתרנו על גוונים מסוימים בהתייעצות עם מאפרות. יחד עם זאת, המגוון עדיין גדול מהרגיל בשוק: יש לנו למשל כ-7 סוגים שונים של שפתונים, לא כולל גלוס. יש סוגי שפתון עם 20 גוונים, ישנם עם 30 גוונים ויש הכוללים 50 גוונים. נחדש כל הזמן".
אז מותגים שגובים יותר על המוצרים שלהם עושים את זה מחזירות?
"אני לא יכולה להגיד את זה. כל רשת והסיבות שלה. רשתות כמו Flormar, כמו קיקו, מציעות חויית קנייה שגורמת לאנשים לקנות מספר רב יותר של פריטים ברכישה, כך שמגלגלים ברשת כמויות גדולות יותר, מה שמפצה על המחירים הנמוכים".
רשת איפור זולה של גולברי: SACARA
נראה שיש פריחה מסוימת ברשתות איפור זול, שכן גם רשת האופנה גולברי תשיק בקרוב רשת למוצרי איפור, טיפוח וקוסמטיקה, תחת השם: SACARA שתפתח השנה 15 סניפים, במטרה לפרוס בארץ 35 סניפים. החברה, בבעלות האחים גולברי ובניהולו של אביב בן יעקב, תפתח בחנוכה ארבעה סניפים ראשונים: בקניון מלחה ירושלים, בביג אילת, מרכז העיר כפר סבא וקניון סירקין פתח תקווה. בסוף דצמבר תיפתח חנות גם בקניון הדר תלפיות ירושלים. גובה ההשקעה בכל סניף: 1 מיליון שקל.
בין היתר ימכרו שם מסקרה ב-11.90 שקל, צבעי שיער 100 מ"ל ב-9.9 שקל, מברשות החל מ-2.9 שקלים, צללית לעיניים ב-5.90 שקלים, ליפגלוס ב-4.90 שקלים, ספוגית לטקס ב-1 שקלים, קרם ידיים 100 מ"ל ב-4.90 שקלים, מוצרי ניקוי פנים החל מ-9.90 שקלים וקרם פנים יום לילה ב-19.9 שקל.