אינדקס זכיינות

פתח עסק משלך תחת מותג מוביל

laline_1(3)

איטליה הפכה ליעד החדש של רשתות הסבונים הישראליות

2013
קטגוריה: חדשות ישנות
לאחר שללין הכריזה שתקים 30 סניפים באיטליה, נודע כי גם רשת SABON מתכוונת לפתוח במדינה עוד 22 סניפים עד 2015. הרשתות בונות על מודעות האיטלקים לאסתטיקה, אך בדרך עומד המיתון הקשה שפוקד את ארץ המגף

 

 

ההסתערות של מותגי הטיפוח הישראליים על איטליה נמשכת: אחרי ללין, שהכריזה כי תפתח 30 סניפים בארץ המגף בשנים הקרובות, מתכוונת גם רשת SABON, שמפעילה 11 סניפים באיטליה, להרחיב את פעילותה במדינה. ל"כלכליסט" נודע כי בכוונת הרשת לפתוח בתוך שנתיים 20 נקודות מכירה בתוך רשת Coin האיטלקית, אחת מרשתות בתי הכלבו הגדולות באיטליה.

"רשמנו עלייה של 25% במכירות לעומת 2011"

תומר גולדברג, אחד השותפים בחברה־בת שמפעילה SABON באיטליה, אמר אתמול ל"כלכליסט" כי במקביל להתרחבות בתוך רשת בתי הכלבו, תתרחב הרשת במיקומים מרכזיים ברחובות הערים. "המצב הכלכלי באיטליה עצוב מאוד, בתקופה האחרונה כל חברות הריטייל ירדו ורק אנחנו צומחים. המצב הוריד מאוד את דמי השכירות, ואנחנו פותחים היום חנויות במיקומים שלא יכולנו לחלום עליהם".

SABON פועלת באיטליה זה שש שנים, ולדברי גולדברג 2012 היתה אחת השנים הטובות של הרשת במדינה. "במהלך 2012 רשמנו עלייה של 25% במכירות לעומת 2011. אמנם פתחנו השנה שתי חנויות ברחובות ראשיים ועוד שתי חנויות בתוך בתי הכלבו, אבל נהנינו גם מעלייה של 10% במכירות בחנויות זהות. להראות עלייה בתקופה כזאת זה מאוד קשה", אומר גולדברג. "אנחנו כבר במשא ומתן על פתיחת שתי חנויות נוספות ברחובות מרכזיים ברומא ובמילאנו".

SABON, כאמור, אינה רשת הטיפוח הישראלית היחידה במדינה – גם ללין הודיעה בספטמבר על תוכניות לכניסה לאיטליה ועל פתיחה של 30 חנויות במדינה בשנים הקרובות. הרשת תפעל באיטליה באמצעות זכיין (קבוצת AFG3, המפעילה כיום כמה רשתות אופנה ורשת אופטיקה באיטליה). ביולי 2012 פתח הזכיין שתי חנויות ראשונות של מותג הטיפוח מבית פוקס ברומא ובבולוניה. פרט לאיטליה, כיום פעילה ללין גם בסן פרנסיסקו, יפן, הקאריביים וסינגפור – וכל פעילותה בעולם מתבצעת באמצעות זכיינים. פרט לאיטליה, רשת SABONפעילה גם ביפן, ארה"ב, ספרד, צרפת, רומניה והולנד.

מנכ"לית ללין אילת לוי־פלד מסבירה כי איטליה היא מדינה מעניינת עבור מותגי הטיפוח "משום שהיא אחת המדינות המתוירות בעולם. מגיעים לשם יותר מ־40 מיליון תיירים בשנה, ולמרות המשבר בגוש היורו מדובר במעצמה תעשייתית בתחום האופנה. לתושבים יש מודעות גבוהה לתרבות, לאמנות ולטיפוח, ואנחנו מאמינים שללין יכולה להיות שם הצלחה גדולה".

"לא כל הרשתות יוכלו להצליח באיטליה"

לדברי גולדברג, "לא כל רשת יכולה להצליח באיטליה. לא מספיק שהמוצר טוב, צריך מיקומים טובים ונראות וגם צורת ניהול ישראלית. להניע עובדים איטלקים זה מאוד מאוד מסובך. יש להם שעות העבודה שלהם. כאשר עוברת שעת העבודה, הם מפילים את העט והולכים הביתה. אנחנו גרמנו לעובדים שלנו באיטליה להתאהב בנו כי הם אוהבים את המוצר".

גולדברג מספר כי הרשת התחילה את הדרך שלה בארץ המגף "כשהמצב היה טוב. הרבה ניסו לחדור לאיטליה, אבל אנחנו היחידים שהצלחנו להגיע לשם. השנה האחרונה נותנת לנו דרייב להמשיך. כשאתה מדבר עם אנשי עסקים באיטליה בתחום הריטייל, הם אומרים ש־2012 הייתה השנה הכי גרועה שהיתה מעולם, אבל עבורנו זו הזדמנות. יש לנו מטה, ואנחנו בנויים להתרחבות שם".

 

מעוניין/ת במימון? לחץ/י כאן